יום חמישי, 2 בספטמבר 2021

עד מפתח

עד מפתח / ליעד שהם


יונתן ברנע, שנישואיו התפרקו לאחר מות בנו היחיד, הוא שופט בבית משפט מחוזי אשר גם משמש פעמיים בשבוע כשופט בבית משפט קהילתי, יוזמה חדשה יחסית שבה ניתנת למורשעים בדבר עבירה האפשרות לקחת חלק בתוכנית לתקופה של כשנה וחצי ולהתייצב מידי שבוע מול השופט הקהילתי כמשתתף ולא כנאשם ולנסות להשתקם, ובכך, להימנע ממאסר ולהשתלב בחברה. את המשתתפים בוחרים בקפדנות ועל פי קריטריונים קבועים מראש ומלווים אותם לאורך כל התהליך קציני מבחן ועובדים סוציאליים.

יונתן מאוד אוהב את תפקידו כשופט בבית המשפט הקהילתי. הוא שמח לקחת חלק בפרויקט שכה חשוב בעיניו ומקווה לעזור לכמה שיותר אנשים להשתקם ולחזור למוטב. בשבילו זה הרבה יותר מעבודה. זה תפקיד מאוד משמעותי לאור מה שהתחולל בחייו הפרטיים. בעצם, ממה שנותר מחייו.

אבל יונתן עשה טעות חמורה. כשמשתתף בן 23 בשם רועי דרומי מגיע באמצע הלילה לביתו, יונתן מאפשר לו להיכנס, למרות שברור לו שזה מאוד לא תקין ועלול לסבך אותו ובגדול. הוא רק לא תיאר לעצמו עד כמה התסבוכת הזאת הולכת להיות עצומה ומטלטלת.

ענת נחמיאס חזרה לעבוד במשטרה אחרי שעבדה זמן מה בהייטק. היא אמנם הרוויחה לא רע והעבודה אפשרה לה לבלות יותר במחיצת בעלה ובתם הקטנה, אבל התפקיד במשטרה היה חסר לה ולמרות שידעה שתוכל להקדיש פחות זמן למשפחה, היא הייתה נחושה לחזור לעבודה שממלאה אותה בסיפוק ובאדרנלין.

ענת היא שוטרת טובה ויסודית, מאוד אחראית, נחושה וכשצריך גם קשוחה. לכן, כשהיא עובדת על תיק חדש שמעורר הדים בכל הארץ, היא מאוד רוצה להצליח לעשות את הדבר הנכון ולשים את הרשע בסיפור מאחורי סורג ובריח. אבל מה שמתחיל כמו חקירה שההתקדמות בה הולכת בצורה טובה וחלקה, מתפתח לחקירה מאוד מורכבת ומסובכת וענת ההמומה מתקשה להאמין לתפנית שקיבלה החקירה.

מה השתבש באותו תיק חקירה שענת ניהלה? מה התחולל בחייו של השופט ברנע לאחר שאפשר לאותו בחור בשם רועי דרומי להיכנס לביתו? את כל התשובות תמצאו בספר המתח הנהדר: "עד מפתח"!

ואוו כמה שנהניתי לקרוא את הספר המשובח הזה. הוא מבריק, מתוחכם, מרתק וסוחף מתחילתו ועד סופו. מסוג הספרים שקשה להניחם מהיד. אהבתי את הדמויות הנהדרות ואת העלילה הקצבית שסיפקה תפניות מאוד בלתי צפויות שבהן שולבו עולם המשפט, הייטק וטכנולוגיה, חקירות משטרתיות, עדים וסודות. כל זאת ועוד הפך את חוויית הקריאה לנהדרת. פשוט הנאה צרופה!

שורה תחתונה: "עד מפתח" הוא ספר משובח ומותח עם עלילה סוחפת, פתלתלה ולא פחות ממעולה!

285 עמודים
עורכת הספר: נועה מנהיים
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוכר הספרים מפירנצה

מוכר הספרים מפירנצה / רוס קינג וספסיאנו דה ביסטיצ'י וכתבי-היד המאוירים של הרנסנס רוס קינג, כותב הספר שהינו מומחה מוכר לרנסנס האיטלקי, ער...