יום שני, 20 בספטמבר 2021

באהבתו אותה

באהבתו אותה / חוה עציוני-הלוי


בספר זה מנגישה הסופרת לקהל הרחב את הסיפור המקראי על אודות יעקב ונשותיו רחל, לאה, זלפה ובלהה. בעוד שבמקרא דמויותיהם של שתי השפחות זלפה ובלהה, לא קיבלו התייחסות נרחבת והוזכרו רק במעט, בספרה, דאגה חוה כי גם הקול שלהן ישמע וכי סיפורן יסופר. 

את הסיפור המקראי אודות יעקב, נשותיו וילדיו אין צורך להציג. אבל בניגוד למה שלמדנו בבית הספר, כאן בספר דמויות הנשים זוכות לעמוד בקדמת הבמה. באותה תקופה, לא היה לנשים כל כוח וההחלטות כולן היו נקבעות על ידי הגברים בעוד שהנשים קיבלו את ההחלטות בכניעה. 

בספר אשר מסופר מנקודת מבטן של לאה, רחל, זלפה ובלהה, אנו נחשפים למשאלות, לרצונות, לחלומות, לתקוות, לתשוקות ולתעצומות הנפש של כל אחת מהנשים, שלמרות כל הקושי שבדבר, פעלו בכדי לעצב את גורלן. יחד עם חוכמתן, חוזקן וערכן, מתוארים גם הקנאה, החולשות, הפחדים, הקשיים וחילוקי הדעות בין נשות יעקב, אך, גם ההכלה ואחוות הנשים שנוצרה בין ארבע נשות יעקב.

כמו רובנו, הכרתי את סיפורי התנ"ך מימי בית הספר, ובעקבות הספר העשרתי את ידיעותיי בפרטים שלא הייתי מודעת אליהם, ומצאתי את עצמי קוראת בעניין רב את הסיפור אשר הועבר בשפה יפה ורהוטה ושבעלילתו חוה דאגה להיצמד למקורות ובכתיבתה הציורית היטיבה לתאר באותנטיות רבה את המראות, הנופים, הלבוש, המאכלים, המנהגים ואת הלך הרוח של אותה התקופה. 

זהו הספר ה-11 של חוה עציוני-הלוי המספר על נשים בתנ"ך, ואם אהבתם את ספריה הקודמים, בטוחני כי תיהנו לא פחות גם מהספר הזה.

שורה תחתונה: רומן תנ"כי המציג את נקודת מבטן של הנשים ומציב אותן בקדמת הבמה על מנת שקולן ישמע ועוצמתן תוצג במלוא הדרה! 

285 עמודים
עריכה: שלומית איזנמן
הוצאת אריה ניר ומודן
שנת הוצאה: 2021 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...