יום שישי, 24 בספטמבר 2021

האורחת המושלמת

האורחת המושלמת / אמה רוס


השנה היא 1988 ובת', נערה יתומה בת 14 מובאת מבית היתומים לאחוזת "רייבן הול", אחוזה גדולה, מרשימה ומבודדת שבה מתגוררים מרקוס וליאונורה עם בתם היחידה, נינה. לדודתה של בת' לא התאפשר לאמצה בשל עבודתה המאלצת אותה לצאת לנסיעות כל כמה חודשים, וכך, בת' מוצאת את עצמה מתארחת בביתם של הזוג וילדתם נינה שהיא בת גילה של בת'.

בת' נהנית ממקום מגוריה החדש שהוא הרבה יותר נעים מבית היתומים שבו שהתה. היא מתחברת לנינה ומבלה עמה בנעימים, וכל תקוותה היא שהמשפחה לא תימאס בה ואז הכל יעלם עבורה והיא שוב תישאר לבדה בעולם. אבל אט-אט בת' מגלה כי יש דברים מוזרים באחוזת רייבן היל. וכשהוריה של נינה מבקשים ממנה להתחזות לנינה למשך מספר שעות, בת' כבר לא בטוחה שהיא מרגישה בטוחה באחוזה.

השנה היא 2019 וסיידי היא שחקנית בתחילת דרכה שלא ממש מצליחה למצוא עבודה. לכן, כשהיא מקבלת הזמנה להשתתף ולקבל תשלום עבור ערב של משחק שיתקיים באחוזת רייבן הול הנטושה, סיידי לא חושבת פעמיים והיא מקבלת את ההזמנה בשמחה. סיידי מקבלת תלבושות וינטאג' וכרטיס מידע ובו פרטים אודות הדמות שהיא עומדת לגלם באחוזה.

מה שמתחיל כמו ערב נפלא, מסקרן ומהנה, מתפתח לאירוע מטריד ומבהיל, וסיידי מתחילה לחשוד שמשהו זדוני מסתתר מאחורי ההפקה באחוזת רייבן הול. כשאחת מהמשתתפות נעלמת, המועקה של סיידי רק גוברת ומה שהצטייר כערב תמים מתגלה למופע אימים.

מה התרחש באחוזת רייבן הול בעבר ואיך הגעתה של בת' לאחוזה השפיעה על המשפחה שהתגוררה בה? ומה מתחולל באחוזה 30 שנה אחרי? מה מסתתר מאחורי ההזמנה שקיבלה סיידי? את כל התשובות תמצאו בספר המהנה: "האורחת המושלמת"!

הספר הזה הוא בדיוק מסוג הספרים שלא ניתן להניחם מהיד עד שמגיעים לעמוד האחרון. העלילה קצבית, מרתקת, פתלתלה וסוחפת. אין בספר הזה אף רגע דל ובלי להרגיש הגעתי לסופו. גם את הסוף מאוד אהבתי. ניחשתי מה הולך לקרות ובכל זאת נהניתי להיחשף לסוף שהיה מעולה בעיני.

העלילה מעולה, קולחת, פרקיה קצרים והיא נעה בין העבר וההווה ובין לבין מוצגת נקודת מבט נוספת אפופת מסתורין שלא נחשפו אודותיה הרבה פרטים, אפילו זמן ההתרחשות נשאר מעורפל ורק עם התקדמות העלילה ניתן לחבר את הקצוות לבד.

שורה תחתונה: ב"האורחת המושלמת" עלילת הספר היא לא פחות ממושלמת והתפניות בעלילה הופכות את חוויית הקריאה למעולה!

260 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
הוצאת תכלת
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...