יום שלישי, 28 בספטמבר 2021

תנעלי את כל הדלתות

תנעלי את כל הדלתות / ריילי סאגר


ג'ולס לארסן בת ה-25 פוטרה מעבודתה ובאותו היום נפרדה מבן זוגה אחרי שתפסה אותו על חם עם אחרת. לג'ולס אין אף קרוב משפחה בעולם. הוריה מתו וגם אחותה הגדולה כבר לא נמצאת. חשבון הבנק שלה כמעט ריק והיא פשוט חייבת למצוא עבודה חדשה שתאפשר לה לכסות את המינוס ולשלם חובות.

ואז היא מוצאת משרה מפתה שמצטיירת בעיניה כמשרת החלומות. בראיון היא מגלה כי מדובר בתפקיד זמני של שלושה חודשים שבמהלכו תעבוד כשומרת דירה בבניין "ברת'ולומיו" המרשים. נאמר לג'ולס כי עבור שהייה של שלושה חודשים בדירה היא תקבל 12,000 דולר, סכום כל כך גדול בעבור עבודה כל כך קלה. כל שעליה לעשות הוא לגור בדירה ולדאוג לבטיחותה. עבור ג'ולס מדובר במציאה, היות וגם תרוויח כסף וגם תתגורר בדירה מפוארת בחינם. איפה היא תוכל למצוא עבודה יותר טובה מזו?

אבל למשרה תנאים משלה. לג'ולס אסור בשום אופן לארח אנשים בדירה. היא גם חייבת לשון בה בלילות, ונאסר עליה לשוחח עם שאר הדיירים בטענה שהם קנאים לפרטיותם. למרות שכמה מהתנאים נראים לג'ולס מאוד מוזרים, היא מסכימה לקבל את המשרה ועוברת להתגורר בדירה המרווחת. 

ג'ולס מרגישה שהמשרה הזמנית הזו באה לה בדיוק בזמן ותאפשר לה לפתוח בדף חדש ועם מזומנים בחשבון הבנק. אבל אז היא שמה לב שדברים מאוד מוזרים מתרחשים בבניין ברת'ולומיו. וכששומרת דירה אחרת נעלמת בלי להשאיר עקבות, חרדתה של ג'ולס גוברת והיא מתחילה אף לחשוש לחייה. 

מה מתרחש בבניין ברת'ולומיו המפואר? האם חששותיה של ג'ולס מוצדקות? תקראו את הספר ותגלו!

ואווו איזה ספר! אם אתם מחובבי ספרי המתח, פשוט רוצו לקרוא את הספר הזה! מרגע שהתחלתי בקריאה הייתי ממוגנטת לספר ונשאבתי לעלילה שהייתה מעולה, מורטת עצבים, מלחיצה, מצמררת, משובחת וסוחפת. ממש כל מה שחובב ספרי מתח רוצה למצוא בספר שהוא קורא.

הספר כתוב היטב, הוא מועבר בגוף ראשון ומסופר על גבי שני צירי זמן: ההווה ושישה ימים לפני כן, עד שמגיע השלב שבו שני צירי הזמן הופכים לציר זמן אחד. המתח הוא רב ובלתי פוסק, מה שמעצים את חוויית הקריאה שהיא בעיני פשוט מעולה. 

שורה תחתונה: כשתקראו את "תנעלי את כל הדלתות" גם אתם תרצו לנעול את כל הדלתות וגם לכבות את הסלולר כדי שאף אחד לא יעז להפריע לכם באמצע הקריאה! 

379 עמודים
מאנגלית: ג'סיקה רוקיטר
מטאור הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...