יום רביעי, 29 בספטמבר 2021

פראית

פראית / גולן שפירא בויאר


כשראיתי את כריכת הספר לראשונה טעיתי לחשוב כי מדובר בספר עלילתי. בניגוד למה שחשבתי ואחרי שקראתי את התקציר גיליתי שמדובר בספר עיון רוחני הפונה ומיועד לנשים. לתוכן הספר אין גיל מוגדר. הוא יכול להתאים ולנערה בתחילת דרכה או לאישה בוגרת כאחת.

הכותבת למדה סוציולוגיה ומדעי החברה, וזה הביא אותה להתחקות אחר הגדרת הנשיות ולמצוא את המודל לנשיות בריאה. אחרי שראיינה נשים מכל המגזרים הגיעה למסקנות ולתובנות, עליהם היא החליטה לספר בהרחבה בספרה. מטרתה היא כי הספר יגיע לכמה שיותר נשים והידע המעצים שבו ייחשף ויונגש לקהל הקוראות, תקוותה היא כי לאחר קריאת הספר הקוראות יגלו את עצמן, את עוצמתן, יאהבו את עצמן ויתחברו לאישיותן האמיתית. 

הספר מחולק לראשי פרקים ולתתי נושאים כשכל פרק עוסק בהרחבה במגוון נושאים כמו אהבה על שלל סוגיה, מערכת יחסים בין שני המינים, מציאת הלהקה שבה האישה תרגיש שייכות ועוד. אחד מראשי הפרקים נקרא "קולם של האגו ושל הנשמה" ובו נכתב על הקושי לעשות הפרדה בין האגו והנשמה וניתנים הכלים בכדי לרכוש מיומנות שתאפשר להפריד בין השניים. כמו כן, מפורטים סוגי האגו ואף ניתן תרגיל המאפשר לקוראת להבחין בין הסוגים. ובכדי להבין את טבעה של הנשמה, מוצג סיפור אינדיאני אשר באמצעותו ניתן להגיע לתובנות בנושא. 

אני אישית פחות מתחברת לספרי עיון וגם לנושא הרוחניות, אך, ניכר כי הושקעו מחשבה ומאמץ רבים על מנת שהתוכן יועבר בצורה טובה, ברורה ומעניינת. הכותבת אף משבחת את הקוראת על התמדתה בקריאה ועל שלא ויתרה והמשיכה ליהנות מהתוכן. גם עיצוב הספר ובו ראשי הפרקים אשר דפיהן צבעוניים, הופך את חוויית הקריאה לאיכותית ומזמינה. 

הספר כאמור עוסק ברוחניות, בהעצמה ובמהות הנשיות, ואם הנושא מסקרן אתכן תוכלו להעשיר את ידיעותיכן בעזרת הספר. 

203 עמודים
עריכה: מיכל שרון
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...