יום שני, 15 בנובמבר 2021

מסילות רכבת

מסילות רכבת / אלכסנדרה ברנר


העלילה מספרת את סיפור אהבתם של גרגורי ולובוב והמפגש הראשון שלהם ברכבת אשר הצית את להבת האהבה שנשארה בוערת לעד. 

בילדותו, גרגורי התגורר עם הוריו ואחיו בצפון רוסיה, לשם משפחתו גורשה עם פרוץ מלחמת העולם השנייה. כשאם המשפחה נפטרה ואביו נשא אישה חדשה וצעירה, האב שלח את שלושת בניו לבתי יתומים שונים ובכך, פירק את המשפחה והפריד בין האחים. גרגורי, שהיה הצעיר מבין האחים שהה בבית היתומים ובשלב מאוחר יותר אומץ על ידי דודתו, אחות אמו המנוחה. 

גרגורי התבגר, נישא, התגרש, נישא בשנית והקים משפחחה, ואז בנסיעה ברכבת פגש בלובוב הצעירה ממנו בלא מעט שנים. לובוב מיד כבשה את ליבו והוא לא הצליח להוציא אותה מהלב וממחשבותיו. 

בצעירותה, לבוב נאלצה לעזוב את הבית עם אחיה בשל מחלת אביה. הם שהו אצל סבתם לתקופה ולאחר מכן לבוב ואחותה הגדולה עברו לפנימייה שבה למדו עד לבגרותם. לבוב מצאה עבודה בתחנת הרכבת ובזכות עבודתה היא פגשה בגבר ששבה את ליבה והפך לאהבת חייה הנצחי. 

השניים יאלצו להתמודד עם לא מעט קשיים בדרך למימוש אהבתם וחייהם המשותפים. פער הגילים אינו חשוב, אולם, לגרגורי יש אישה וילד, ומכאן, העניינים מסתבכים והדרך אל האושר פתלתלה ומורכבת. אבל אהבתם חזקה, מרגשת ואיתנה ובסופו של דבר ניצחה, כנגד כל הסיכויים. 

הסיפור מועבר בשתי נקודות מבט. האחת של לובוב והשניה של גרגורי. העלילה מתחילה ברוסיה ומסתיימת בישראל בפרק מרגש ונוגע ללב. הכתיבה קולחת והיה מעניין לקרוא איך התפתח סיפור אהבתם של גיבורי הספר. אם כי, העיבו על חוויית הקריאה מספר דברים שלא הסתדרו בעלילה מבחינה כרונולוגית. כמו למשל העובדה שלובוב ילדה את בתה הבכורה באביב 1976 ובחורף 1977 כתוב שהילדה בת 6.

הספר נכתב בהשראת סיפורם של סבה וסבתה של הכותבת. כמו כן, הכותבת ומשפחתה אשר ניסו לאתר את אחיו של הסב, מקווים כי תוכן הספר ייחשף ויגיע לידי קרובי משפחה. 

206 עמודים
עריכה לשונית וספרותית: בר פסח
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...