יום שלישי, 16 בנובמבר 2021

חצויה בשלמות

חצויה בשלמות / פרלה בוקובזה


העלילה מספרת את סיפורה של רבקי, צעירה חרדית הנמצאת בצומת דרכים בחייה. לפני מספר שנים רבקי חוותה אירוע טראומתי שבו היה מעורב אחד האנשים שהיה כה משמעותי ואהוב בחייה. המקרה הנורא גרם לה לאבד את אמונתה באל ובכל אורח החיים הדתי. היא חשה כאב, תסכול וכעס רבים על כך שאלוהים לא היה שם בשבילה באותו רגע איום ונורא. 

רבקי מוצאת את עצמה מתעניינת יותר ויותר בחיים החילוניים. יש ברשותה טלפון סלולרי לא כשר ואט-אט היא מתרחקת מדרכה המוכרת, מפסיקה להתפלל בהדרגה, מדליקה סלולרי בשבת וצופה בסדרה "חברים", ודרך חברתה, שירה, היא מכירה קבוצה קטנה ומגובשת של דתל"שים שמקבלים אותה בזרועות פתוחות וגורמים לה להרגיש אהובה ושייכת.

באותה חבורה תוססת נמצא גם מיכאל, צעיר אשר לאחר לא מעט קשיים הצליח למצוא את מקומו באותה קבוצה של חוזרים בשאלה. בין רבקי ובינו נוצרת ידידות אשר מתפתחת לרגשות עמוקים הרבה יותר. 

רבקי כאמור נמצאת בצומת דרכים. היא נאבקת ומתחבטת בין העולם החרדי המוכר לבין העולם החילוני החופשי והזר. יהיה עליה לקבל החלטה האם להישאר באותה דרך מוכרת שבה צועדת כל משפחתה, או אולי לבחור בדרך חדשה אל עבר הלא נודע?

במה תבחר רבקי? איך תתמודד עם כל הספקות שצצו בחייה? את כל התשובות תמצאו בספר המרתק: "חצויה בשלמות"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר הכתוב בצורה טובה, מעניינת וקולחת. סיפורה של רבקי מאוד נוגע ללב ומציג את הדילמות והקשיים אותם חווים הצעירים אשר מחליטים לחזור בשאלה ולהתנסות באורח חיים כל כך שונה מזה שהורגלו אליו. 

הספר מבוסס על חייה האישיים של הכותבת ובאמצעותו היא חושפת בכנות, ישירות ואומץ לב את התהליך העוצמתי שעברה בחייה. מומלץ בחום! 

196 עמודים
עריכה: זוהר גולדפרב
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...