יום שבת, 30 באוקטובר 2021

הספרייה בפריז

הספרייה בפריז / ג'נט סקזליאן צ'ארלס


העלילה נעה על גבי שני צירי זמן - עבר והווה. העבר מתרחש בפריז בתקופת מלחמת העולם השנייה וההווה בעיירת פרויד שבמונטנה בשנות ה-80.

השנה היא 1983 ולילי היא נערה צעירה המתגוררת עם הוריה בעיירה קטנה ונידחת בשם פרויד. בבית שליד מתגוררת אודיל, אישה צרפתיה אשר איבדה את בנה ובעלה ומאז מתגוררת בגפה ומבודדת את עצמה מאנשי העיירה. לילי מופיעה על מפתן דלתה של אודיל ומבקשת ממנה שיעורים בשפה הצרפתית. בין השתיים נוצרת ידידות אמיצה ולילי הצעירה והסקרנית נחושה לגלות מדוע אודיל עזבה לפני שנים את צרפת ומה חוותה בזמן מלחמת העולם השנייה. 

השנה היא 1939 ואודיל ממש מרוצה מכל הדברים החדשים והמרגשים שקורים בחייה. היא התחילה לעבוד בספרייה האמריקאית בפריז שזאת עבורה משרת החלומות, ובנוסף, היא כמעט בטוחה שמצאה את גבר חלומותיה. אבל רוחות המלחמה נושבות ומתקרבות גם לעיר האורות ומציאות חייה שכה אהבה עומדת להשתנות.

מה התרחש בחייה של אודיל בתקופת מלחמת העולם השנייה שגרם לה לעזוב את צרפת? תקראו את הספר הנפלא הזה ותגלו!

איזה ספר מקסים! הסיפור אשר רוב עלילתו מתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה הצליח לרתק אותי כבר מהפרק הראשון. הכתיבה טובה וקולחת, העלילה מרתקת וממחישה את חשיבותם של הספרים בחיינו. הדמויות מרגשות בזכות פועלן והסתכנותן למען שמירה על שפיות הקוראים והענקת נחמה ברגעים כל כך קשים ואפלים בחיים.

הסופרת רקמה עלילה נפלאה אשר מבוססת על אירועים אמיתיים ואף חלק מהדמויות המוזכרות בספר הן של אנשים אמיתיים. היה מאוד מעניין לקרוא על אומץ ליבם של בעלי התפקידים בספרייה האמריקאית בפריז אשר התעקשו, תוך כדי סיכון חייהם, להשאיר את הספרייה פתוחה בזמן המלחמה, ובכך, להעניק מקום מפלט ונחמה עבור כל אדם באשר הוא.

אהבתי את הקשר שנוצר בין לילי ואודיל. אודיל פתחה בפני לילי את ביתה ואת ליבה ואילו לילי למדה שיעור חשוב בחיים ואף עזרה לאודיל הרבה יותר ממה שהיא משערת. 

שורה תחתונה: סיפור מקסים ומרגש על אנשים טובים ואמיצים ועל ספרים המהווים מפלט עבור האדם, במיוחד ברגעים הקשים.

420 עמודים
מאנגלית: מור רוזנפלד
תכלת הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה שראיתי מהמרפסת

מה שראיתי מהמרפסת / אפרת קנובל תכירו את נעמה. היא הייתה נשואה לעמירם, אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לנכדים. למה "הייתה" אתם שואלים? ...