יום רביעי, 27 באוקטובר 2021

החיים הסודיים של הסופרים

החיים הסודיים של הסופרים / גיום מוסו


כשמתורגם ספר חדש של גיום מוסו אני יודעת שמצפה לי חוויית קריאה מהנה ומפתיעה במיוחד. האם הספר עמד בציפיות? חכו עם זה. קודם אספר על מה הספר... 

נתן פולס הוא סופר שפרסם בשנות ה-90 שלושה ספרים מצליחים. הוא הפך לסופר מוכר ובעל שם, אבל אז בשיא הקריירה שלו ב-1998 הוא הפסיק לכתוב והודיע שלא יחזור לכתוב לעולם. נתן עבר לאי בומון והתגורר בבית מבודד על צלע צוק, כשהוא שומר על פרטיותו בקנאות.

השנה היא 2018 ולאי בומון מגיע צעיר שחולם להפוך לסופר. הוא מעריץ את פולס ומקווה להצליח לפגוש אותו ולגלות מדוע הפסיק לכתוב, וגם על מנת שפולס יחווה דעה על טיוטת ספרו שנדחתה על ידי לא מעט הוצאות לאור.
לאי מגיעה גם עיתונאית צעירה בשם מטילד מוני. בערמומיות היא מצליחה לחדור לביתו של נתן פולס והאג'נדה שלה היא לחשוף את הסודות של הסופר המתבודד. אותן סודות שגרמו לו לקבל את ההחלטה התמוהה להפסיק לכתוב.

באותו הזמן, גופת אישה מתגלה באי והמשטרה מטילה עוצר ולא מאפשרת כניסה אל האי ויציאה ממנו. גופת האישה הושחתה והמשטרה מנסה לגלות את זהותה בתקווה כי הדבר יקדם את לכידת הרוצח. 
אט-אט נמצא החוט המקשר בין כל האירועים אשר יחד הופכים לעלילה סוחפת ומתעתעת שבקו הסיום שלה גם גיום מוסו עצמו מצטרף לסיפור.

מדוע נתן פולס הפסיק לכתוב? אילו סודות הוא מסתיר בעברו? מדוע מטילד הגיעה לאי? האם הצעיר שחולם להפוך לסופר יצליח לפגוש בפולס? את כל התשובות תמצאו בספר המרתק: "החיים הסודיים של הסופרים"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שהיה נהדר בעיני ובהחלט עמד בציפייה שהייתה לי מהספר ואף יותר מכך! העלילה המשובחת נרקמת לאט ובאיזשהו שלב צוברת תאוצה בצורה משמעותית ומאותה נקודה פשוט אי אפשר להניח את הספר מהיד. מוסו תמיד מצליח לרקום עלילות סוחפות ומפתיעות שקשה מאוד לנחש איך הן יתפתחו. גם הפעם, הסיפור סיפק תפניות מאוד בלתי צפויות שצצו אחת אחרי השנייה. 

הספר הזה מעט שונה משאר הספרים של מוסו. הוא יותר מתוחכם והפעם אין כל נגיעה בעולם העל טבעי, אבל כן יש עלילה מרתקת, מותחת, קצבית וסוחפת עד לעמוד האחרון. 

שורה תחתונה: החיים הסודיים של הסופרים לעיתים יכולים להתעלות על הסיפורים שהם כותבים. 

202 עמודים
מצרפתית: שי סנדיק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...