יום רביעי, 3 בנובמבר 2021

שלג בירושלים

שלג בירושלים / אלה כאהן


ליבי היא בת יחידה להורים ניצולי שואה. הוריה נפגשו במחנה עקורים, נישאו והביאו את ליבי לעולם. אבל זוועות השואה נותרו צרובים בנפשם והבית שבו ליבי גדלה היה בית עצוב, שקט, עם תריסים מוגפים ונטול שמחת חיים. ליבי היא מה שנקרא, דור שני לשואה. הוריה לא דיברו על שעברו והיא מעולם לא שאלה.

כשבגרה וסיימה את שירותה הצבאי, ליבי החליטה שהיא רוצה לעסוק בתחום שיאפשר לה לעזור לאנשים. היא הפכה לקצינת מבחן לנוער ותקוותה הייתה לאפשר לצעירים לחזור למוטב. היא הרגישה שהיא תורמת בעבודתה והייתה מרוצה.

ככה היא הכירה את יניב, נער שנעצר עם אחיו הגדול ועוד שני חברים לאחר שפרצו לביתה של קשישה ניצולת שואה. מרגע פגישתם הראשונה, ליבי הבחינה בניצוץ בעיניו הכהות של יניב. היא רצתה לעזור לו והאמינה שהוא ומתחרט בכנות שלקח חלק במעשה הנפשע. היא ראתה כמה שהוא חכם והותיר רושם חיובי על מוריו וסובביו. וגם אותה הוא כבש. הרבה מעבר למותר...

יניב שמח להגיע לפגישות עם ליבי, קצינת המבחן שלו. היא הקשיבה לו, ייעצה לו ועודדה אותו. לכן, כשחלפה השנה ותפקידה של ליבי מולו הגיע לסיומו, יניב ביקש להמשיך בשיחות עימה וליבי נעתרה. הזמן חלף, יניב כבר אינו קטין וליבי היא כבר לא קצינת המבחן שלו ובין השניים מתפתחת מערכת יחסים סבוכה ומסחררת שתוביל את ליבי להתמודד עם השדים המשפחתיים מהעבר ולבחון את עתידה.

הספר היה מאוד מעניין, הכתיבה טובה וקולחת והייתי סקרנית לגלות איך תתפתח העלילה. הסיפור סופר בסדר כרונולוגי מימי ילדותה של ליבי, אם כי, היו מספר פרקים בודדים שתיארו את ההווה וזה יצר בלבול כי לא נכתב בכותרת על השינוי בזמן ההתרחשות. זה יכול היה להיות הרבה יותר מובן אם היה נכתב "אז" ו-"כעת" כדי שהקפיצות בזמן יובנו תוך כדי הקריאה ולא בדיעבד. מלבד זאת, נהניתי לקרוא ולהיחשף לעולמם של קציני המבחן ולעבודתם המאתגרת. 

264 עמודים
עריכה: ג'ודי טל קופלמן
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2021



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...