יום שישי, 5 בנובמבר 2021

המבול

המבול / עודד ברוך מרדכי לויצקי


מה אתם זוכרים מסוף שנת 1999? אני בעיקר זוכרת את באג 2000 ואת הדיבורים על סוף העולם ועל זה בדיוק הספר מדבר.

השנה היא 1999 של חודש דצמבר וראש הממשלה ממהר להגיע למתקן בדרום הארץ מאחר ומחשב סודי פולט דפים רבים ובהם מידע מדאיג במיוחד המתריע על סוף העולם. יורם ברגר, המדען הראשי והמנוסה אשר הקדיש את כל חייו למחקר, הסביר לראש הממשלה את משמעות דפי המידע ועל כך שבסוף 1999 השמש תחדל מלזרוח וכדור הארץ יכחד.

וכך ראש הממשלה נחשף לתוכנית סודית המכונה "המבול" שנועדה להציל את חייהם של 20 בני אדם ולשגר אותם לחלל באמצעות חללית ה"אנטילופה", ההמצאה של המדען הראשי. הגילוי המזעזע נשמר בסוד. רק יורם וראש הממשלה יודעים את העתיד להתרחש, ועל ראש הממשלה מוטל התפקיד לבחור את בני האדם שישרדו את קץ האנושות.

מזכיר קצת את סיפור נוח, לא? גם ראש הממשלה חשב על סיפור נוח והתיבה. רק שהפעם את נוח יגלם יורם המדען וראש הממשלה יגלם את אלוהים. נותר חודש לקץ האנושות והספר מגולל את ההכנות לקראת היום הגורלי ואת השבועות, הימים, השעות והדקות האחרונות עד שהמסך ירד לעד. 

את מי יבחר ראש הממשלה להציל? האם קץ האנושות יצליח להישמר בסוד? ומה יקרה כשיסתיים היום האחרון של 1999? תקראו ותגלו!

הספר היה מעניין וקולח והציג מציאות דיסטופית שבה האנושות כולה נמצאת בסכנה. מצב החירום שמולו לא ניתן לעשות דבר, גורם לראש הממשלה לבחון את חייו. הוא נזכר במפקדו בצבא שהיה בעל ערכים וממנו הוא למד רבות, הוא התמלא בגעגועים לסבו וסיפר על הקשר המיוחד שהיה ביניהם, והוא גם הגיע לתובנות על החיים וגילה את חשיבותה של האמונה.

זהו ספר הביכורים של עודד לויצקי אותו הוא כתב במשך כעשרים שנה. באמצעות דמותו של ראש הממשלה הוא מספר על אירועים חשובים מחייו שלו. מדובר בהוצאה מחודשת לספר שכבר יצא לאור בעבר. הכתיבה בו טובה וזורמת ומלבד שגיאה אחת בולטת בתאריך, הוא כתוב וערוך היטב.

שורה תחתונה: האנושות נמצאת בסכנה קיומית והמצב המטלטל גורם לראש הממשלה לפקוח את עיניו לרווחה ולגלות את מה שבאמת חשוב בחיים וגם את משמעותה של אמונה. 

202 עמודים
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...