יום ראשון, 7 בנובמבר 2021

לב אש

לב אש / אולסיה קנטור


תכירו את אלכסנדרה. היא נולדה ברוסיה, ברית המועצות דאז והייתה בת יחידה להוריה. אלכסנדרה לא אהבה את הממשל הסובייטי, אך, בלית ברירה פעלה על פיו וקיוותה כי תוכל לחולל שינוי בדרכה שלה. במשפחתה המורחבת יש מי שלמד על בשרו מה קורה למתנגדי השלטון, ועל כן, אלכסנדרה והוריה נזהרו מאוד שלא להרגיז את אנשי הממשל. 

אלכסנדרה הצטרפה לתנועת נוער מטעם השלטון, קיבלה תפקיד בהנהגה ובהמשך התקבלה לאוניברסיטה טובה. היא התאהבה במיכאיל, גבר שעליו למעשה לא ידעה דבר, ולמרות אי הידיעה, עם הלב אי אפשר להתווכח, ועם מיכאיל, זה שהעניק לה את הכינוי "לב אש", היא החלה ברומן עוצמתי אשר הוביל אותה למסלול גדוש בתשוקה, אהבה וגם סכנות.

בעקבות בחירה שגויה ונמהרת, אלכסנדרה, אשר חשבה שהיא נמצאת בתקופה נפלאה בחייה, מוצאת את עצמה בישראל חסרת כל ועם תינוקת, והיא נאלצת להתחיל את חייה מאפס כשהיא לבדה במדינה שאינה דוברת את שפתה. מכאן, מתחיל מסע הישרדות מעורר השראה אשר לוקח את אלכסנדרה אל עבר יעדים מפתיעים כמו אפריקה, ארה"ב. בכל יעד מצפים לה אתגרים, דילמות, קשיים, חוויות מסעירות והתרחשויות המעוררות בה פחדים וחרטות, וגם צצו על פני השטח אירועים מודחקים ובלתי פתורים מעברה. 

מה מצפה לאלכסנדרה במסעה לאורך השנים? את התשובה תמצאו בספר הנהדר: "לב אש"! 

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שהיה בעיני נפלא ומרתק לכל אורכו. העלילה סוחפת, מאוד מעניינת וחושפת בפני הקורא את הצדדים האפלים של עסקי היהלומים באפריקה ואת חיי הפאר והתככים של האליטה במנהטן. דמותה של אלכסנדרה עוצמתית ומעוררת השראה. היא יוצאת למסע הישרדותי אשר במהלכו היא חווה רגעים קסומים לצד רגעים מבעיתים. מכל פרק בחייה היא למדה עוד דבר על עצמה וכל אשר חוותה עיצב את דמותה.

זהו סיפור על אישה אמיצה אשר לקחה את המושכות לידיה, קיבלה החלטות לטוב ולרע וגם ברגעים הקשים והמטלטלים ביותר לא הרימה ידיים והצליחה להתאושש ולעמוד שוב על רגליה. 

שורה תחתונה: סיפור סוחף וחוצה יבשות המתחיל ברוסיה ומסתיים בישראל, על אישה מעוררת השראה אשר צועדת באומץ רב בנתיב הפתלתל של החיים. 

536 עמודים
תרגום: נמרוד ברקו
ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2021 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...