יום חמישי, 25 בנובמבר 2021

אידי ריכטר אינה לבד

אידי ריכטר אינה לבד / רבקה הנדלר


זהו סיפורה המטלטל של אידי, אישה בסוף שנות ה-30 לחייה, היא נשואה לאורן ולשניים אין ילדים מאחר וקיבלו החלטה שלא להרחיב את משפחתם. אביה של אידי חלה באלצהיימר בהיותו בן 63 בלבד ואידי, יחד עם אורן, אמה, ואחותה הצעירה, ראו איך אב המשפחה דועך בכל יום שעובר.

אידי התגוררה עם אורן בבוסטון, וכשנתבשרה על מחלת אביה הם עברו לסן פרנסיסקו בשביל להיות קרובים אליו. המחלה האכזרית הזו שממנה לא ניתן להחלים ומצב החולים בה רק הולך ומידרדר שינתה את חיי כולם. אידי העבירה את ימיה בדאגה לאביה ובטיפול בו. לעיתים היה זיהה אותה ולעיתים ראה בה זרה. האב איבד את אט-אט את כל מהותו וליבה של אידי נשבר ולא היה דבר שיכלה לעשות עבורו. 

ואז אביה מת ואידי החליטה לעבור עם אורן ליבשת אוסטרליה - לפרת הרחוקה, לבית שקיבלו במסגרת תפקידו של אורן. היא קיוותה שבמקום מרוחק וכל כך שונה ממקום מגוריה עד כה, היא תוכל לפתוח דף חדש אחרי התקופה הקשה שחוותה. 

אבל לאידי יש סוד גדול שעליו לא סיפרה לאף אחד. סוד שיוצא מבין שפתיה רק בדמיונותיה. בפרת הרחוקה היא מנסה להתרגל לחייה החדשים, מכירה את סביבתה החדשה, החיות שמקיפות את ביתה, והיא לא חדלה מלהעלות זיכרונות מרגעים מאושרים שחוותה בחיק אביה המנוח.

האידי שמתגוררת כעת בפרת מאוד שונה מאידי של פעם. הסוד שיושב על ליבה ומעיק על נשמתה לא נותן לה מנוח. הוא כמו הר געש שמאיים לפרוץ בכל רגע ואידי מנסה להותיר את הלבה רדומה אבל זו משימה מורכבת שהיא בעצמה לא בטוחה בכדאיותה.

מהו הסוד המטלטל של אידי? האם תחשוף אותו? את התשובות תמצאו בספר המטלטל: "אידי ריכטר אינה לבד"!

מדובר ברומן מרתק שקשה להתנתק ממנו מהרגע שמתחילים בקריאה. הספר לא קל בכלל. הוא מדבר על מחלת האלצהיימר האיומה שממנה לא ניתן להחלים והמצב רק יכול להתדרדר יותר ויותר עד הסוף המר. הספר מתאר את השפעת המחלה על החולה בה וגם על המשפחה שעוברים חוויה מטלטלת ומכמירת לב. 

דמותה של אידי לא קלה לעיכול. היא דמות חידתית המייצרת הרבה אנטגוניזם, אבל גם לא מעט עצב. בכלל, יש בספר הזה הרבה עצב ובכל זאת, הוא היה מרתק בעיני לכל אורכו. 

שורה תחתונה: כשיש סוד שיושב על הלב לא בטוח שניתן להתמודד עימו היטב. 

180 עמודים
מאנגלית: אילן פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גן החורף

גן החורף / כריסטין האנה מרדית' ונינה, שתי האחיות לבית ויטסון שונות האחת מן השנייה כמו שמן ומים. מרדית' נשואה ואם לשתי בנות בוגרות. ה...