יום שני, 20 בדצמבר 2021

הסיגליות של חודש מארס

הסיגליות של חודש מארס / שרה ג'יו


תכירו את אמילי. בעבר החיים שלה היו מאוד מאושרים. היא הוציאה ספר שהפך לרב מכר והייתה נשואה באושר לבחיר ליבה. אבל עברה כבר תקופה ארוכה שבמהלכה אמילי לא הצליחה לכתוב אפילו משפט אחד, ונישואיה הגיעו לסיומם לאחר שבעלה עזב אותה לטובת אחרת.

חברתה הטובה של אמילי לא יכולה לראות איך חברתה מסתגרת בביתה שבורה ומרוסקת. היא מדרבנת אותה לצאת לחופשה באי יפהפה ושקט, המקום שבו מתגוררת דודתה הקשישה של אמילי והיכן שאמילי נהגה להעביר את חופשותיה כילדה. אולי באי מחסום הכתיבה של אמילי יגיע אל קיצו. 

וכך, אמילי מגיעה לאי הציורי ומתארחת בביתה של דודה בי. בחדר שדודתה ייעדה בשבילה, אמילי מגלה במגירת השידה יומן בכריכת קטיפה אדומה. אומרים שהסקרנות הרגה את החתול, ואכן, אמילי לא מצליחה להתאפק וקוראת ביומן. היא מגלה שהוא נכתב בשנת 1943 על ידי אישה בשם אסתר. תוכן היומן מושך את אמילי אליו כמו מגנט והיא מתקשה להתנתק ממנו. 

מה שאמילי תקרא ביומן, ישפיע עליה עמוקות וישנה את חייה לעד. כמו כן, שהותה על האי תאפשר לה לפגוש במכרים ותיקים וגם באנשים חדשים שיהפכו לחלק משמעותי בחייה.

האם אמילי תצליח לחזור ולכתוב? איזה סוד מסתתר מאחורי היומן הישן? את כל התשובות תמצאו בספר המקסים: "הסיגליות של חודש מארס"! 

טוב, אפשר לומר שרשמית הפכתי למעריצה של הסופרת שרה ג'יו. זה כבר הספר השני שלה שתורגם לעברית וכמו הראשון, גם את "הסיגליות" מאוד אהבתי. אי אפשר למעשה להשוות בין "כל הפרחים בפריז" והספר הזה היות והם מאוד שונים זה מזה. הראשון היה רומן היסטורי סוחף והספר הזה הוא קליל ומהנה. ודווקא בגלל השוני בין הספרים אני מעריכה את הסופרת שהצליחה לכתוב ספרים שונים וטובים.

הכתיבה מאוד קולחת וממגנטת ולפני ששמתי לב כבר מצאתי את עצמי בעמודיו האחרונים של הספר. אני גם חייבת לציין לטובה את הכריכה המהממת שלא נמאס להסתכל עליה! כמו תמונה שכיף לבהות בה. אני כבר מחכה לספר הבא של הסופרת!

אם אתם מחפשים ספר מקסים שיעביר לכם כמה שעות בכיף ובנעימים, תמצאו את מבוקשכם בספר הנהדר: "הסיגליות של חודש מארס". 

301 עמודים
מאנגלית: רחלי לביא
הוצאת תכלת 
שנת הוצאה: 2021



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...