יום ראשון, 19 בדצמבר 2021

מחסומים

מחסומים / אלון ורבר


תכירו את ארצי, הוא נשוי למיכל והשניים חווים משבר בחיי הנישואים ושוקלים את המשך דרכם המשותפת. אביו של ארצי הוא חבר הכנסת מהימין יורם תמיר, אדם ישר וכריזמטי אך גם דמות שנויה במחלוקת בשל דעותיו הפוליטיות הנחרצות. יורם פעל רבות בכדי להעביר בכנסת את החוק לאיסור מכירת קרקעות מינהל לערבים. לכל אורך הקריירה שלו הוא האמין בכל ליבו בדרכו ולא נמנע מלומר אותה קבל עם ועדה. 

אימו של ארצי נפטרה לפני כשני עשורים לאחר מאבק במחלה קשה, והוא ואחותו הלומדת בארצות הברית שומרים על קשר פושר עם אביהם. זו הסיבה שארצי מאוד הופתע כשאביו התקשר אליו וביקש לראותו. זה לא משהו שקורה לעיתים קרובות ועל כן ארצי הסיק כי מדובר בעניין רציני וחשוב. הוא בהחלט לא טעה! 

ארצי מגיע לפגוש את אביו וזה מספר לו כי הוא זקוק בדחיפות לעזרתו. תחילה האב לא גלוי איתו ומספר לו מעשייה הרחוקה מן המציאות החסויה, ורק כשלא נותרה לו ברירה והוא הבין כי הגיע רגע האמת, יורם התוודה וחשף בפניו את הסוד הגדול של חייו. 

בכפר ערבי מתגוררת נור, עורכת דין הפועלת להשבת קרקעות אשר לטענתה נגזלו מהערבים. לנור האלמנה שני ילדים בשנות ה-20 לחייהם: רנייה הבת הגדולה וסאלים הצעיר ממנה ב-3 שנים. רנייה מתגוררת בדרום תל אביב עם שותפה וסאלים התרחק ממשפחתו והתחבר לצעירים מקבוצת טרור אשר מתכננת לבצע פיגועים בישראל.

בשביל להציל את חיי בתה, נור מבינה כי עליה לחשוף בפני רנייה אמת שאותה הסתירה שנים רבות. 

מהו סודו של הח"כ יורם תמיר? מה נור תחשוף בפני בתה, רנייה? את כל התשובות תמצאו בספר: "מחסומים"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר שכתוב בעניין רב. הוא קצבי, קולח ולסירוגין מותח, וגם אם היה ניתן לנחש לאיזה כיוון תתפתח העלילה, ההנאה מהקריאה לא פחתה. זהו סיפור מאוד אקטואלי, מרתק וסוחף המדבר על סודות משפחתיים, אג'נדות פוליטיות, יחסים בין יהודים וערבים, גזענות, טרור, ועל ההתנגחות בין חייו האישיים של אדם לדרכו הפוליטית. 

העלילה מסופרת במספר קולות. קולו של ארצי הועבר בגוף ראשון ויתר הקולות הועברו בגוף שלישי. אופן זה תרם לחוויה החיובית של הקריאה. 

שורה תחתונה: לח"כ מהימין יורם תמיר יש סוד שעומד להפתיע את בנו ארצי מאוד! 

264 עמודים
עריכה: זוהר גולדפרב
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...