יום שני, 27 בדצמבר 2021

לו הייתי דרור

לו הייתי דרור / אלמוג בן נתן


תכירו את נעמי, סטודנטית צעירה החולמת להפוך לסופרת. מאז שהייתה ילדה, היא אהבה את המילה הכתובה. נעמי הייתה ילדה שקטה ובודדה. היו לה ספרים במקום חברים, והסיפורים שאותם קראה, העולמות הקסומים שאליהן הגיעה באמצעותם, סיפקו לה את האושר והחמימות שהיו חסרים לה בחיים האמיתיים מבני גילה שהתייחסו אליה כאל שקופה.

ביום אחד החיים בכדור הארץ השתנו מן הקצה אל הקצה כשנציגי הקואליציה הבין-גלקטית השתלטו על כדור הארץ והפכו את כל התושבים לפאסיביים ואדישים המצייתים באופן עיוור לכל הוראה הניתנת להם. נעמי ברחה מנציגי הקואליציה שהגיעו ממגוון כוכבים אחרים. היא סרבה להיכנע למרותם ומצאה מסתור ביער.

מצעירה שקטה וחסרת ביטחון, המצב הכאוטי ששרר בעולם הפך את נעמי לצעירה פעלתנית וחדורת מטרה. נעמי הפכה בעל כורחה לשורדת! מה שהניע אותה ועזר לה לעבור את הימים המאתגרים היה הכתיבה במחברת ירוקה שבה היא תיארה את כל אשר עבר עליה. היא ייעדה אותה לקריאה לכל נמען. המחברת היא מעין יומן אישי אשר במקום לכתוב בתחילת כל פרק "יומני היקר" היא כותבת "קורא יקר" ומתייחסת לקורא הפוטנציאלי כאל חבר המלווה אותה בדרכה הקשה ומפוגג את בדידותה.

האם נעמי תצליח להסתתר מהיצורים אשר השתלטו על כדור הארץ? מהי מטרתה של אותה נציגות קואליציה המורכבת מחוצנים בשלל צורות וצבעים? את כל התשובות תמצאו בספר המד"ב המרתק:" לו הייתי דרור"!

הספר, המיועד לבני נוער, הפתיע אותי מאוד לטובה. ז'אנר המד"ב ופנטזיה אינו ז'אנר שאני מרבה לקרוא ממנו, אבל משהו בספר הזה משך אותי מאוד כבר בפרקיו הראשונים. הכתיבה טובה, מסקרנת וקולחת, והעלילה מתפתחת לכיוונים מפתיעים שגרמו לי לרצות ולהמשיך לקרוא עד שבלי להרגיש הגעתי לעמוד האחרון. 

דמותה של נעמי מקסימה וכובשת. מילדה חסרת ביטחון שלא מעזה להשמיע את קולה, היא הפכה לצעירה נחושה ואמיצה. שורדת של ממש! מלבד התלאות והקשיים שחוותה, היא גם מצאה אהבה וגילתה על עצמה דברים שלא ידעה שקיימים בה. במסע ההישרדות שלה ליבה התרחב וגם נסדק אבל היא לא הרימה ידיים ונלחמה למען חירותה. נעמי האמינה בחשיבותו של החופש בחיי האדם. החופש להרגיש, החופש להחליט והחופש לבחור. 

אהבתי גם את העומק שיש בספר ואת הצבת מראה מול בני האדם אשר משתמשים בהתפתחות הטכנולוגיה לאו דווקא לצרכים טובים. אם השימוש בידע ובקדמה היה מופנה רק לדברים חיוביים, ההישגים והחיים על כדור הארץ יכלו להיות הרבה יותר טובים. 

שורה תחתונה: ספר מד"ב מרתק עם ערך מוסף! 

241 עמודים
עריכה ועריכת לשון: דקלה קיי
אוריון הוצאת ספרים
שנת הוצאה: 2021

תגובה 1:

  1. באמת ספר מצויין. הייתי הראשונה לקרוא אותו. קראתי אותו מאז כבר שלושה פעמים ונהנתי כל פעם מחדש.

    השבמחק

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...