יום רביעי, 29 בדצמבר 2021

אנשים שאיש לא מכיר

אנשים שאיש לא מכיר / נועה וינטר


תכירו את גלי. היא עובדת בספריית האוניברסיטה, נשואה לאסף והשניים הורים לשלושה ילדים. גלי כבר תקופה ארוכה לא מאושרת עם אסף. היא מרגישה חוסר אהבה וניכור מצידו והגיעה למסקנה שככה היא כבר לא יכולה להמשיך. כשהיא פוגשת במקרה את אהוב נעוריה, רגשות עמוקים מהעבר מתעוררים לחיים וגלי תצטרך לקבל החלטה בנוגע לחיי האהבה שלה. 

מלבד הקשיים בחיי הנישואים, גלי חווה את אובדנו של אביה שנפטר בשל בעיות בליבו. היא הייתה מאוד קרובה אליו ולכתו ריסקה אותה לגמרי. כשהיא נוברת בחפצים של אביה, גלי מוצאת יומן שהוא הותיר אחריו ובו הוא מספר את סיפור חייו מימי ילדותו ברומניה ועד היותו אדם בוגר בארץ.

כך, גלי מגלה דברים על אביה שכלל לא הייתה מודעת להם. ביומן האב כתב על כל אשר חווה כילד וכנער בתקופת מלחמת העולם השנייה. הוא גם כתב על צעירה בשם אמיליה שהייתה מאוד חשובה ומשמעותית עבורו. גלי הייתה סקרנית לגלות יותר אודות אמיליה. היא קראה את מילותיו של אביה בשקיקה. לעיתים האירועים שחווה אביה היו כה קשים וכואבים שהיא נאלצה לקחת הפסקה בקריאה. היא לא תיארה לעצמה איזו טלטלה מסעירה מצפה לה בהמשך הקריאה ביומן. 

רק לאחר שתקרא את היומן בשלמותו, גלי תוכל לסגור מעגל על מנת שיתאפשר לה להמשיך בחייה ללא משקעים ומועקות. 

מה גלי תגלה ביומן שכתב אביה? לאיזו החלטה תגיע בנוגע לנישואיה? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "אנשים שאיש לא מכיר"! 

מאוד נהניתי לקרוא את הספר. הוא כתוב היטב, מרגש וסיפק חוויית קריאה סוחפת, מטלטלת, לעיתים קשה ועצובה, אך מעניינת ומרתקת לכל אורכה. 

במקביל לעלילת ההווה אשר בו גלי נאלצת להתמודד עם הלבטים והקשיים בחייה האישיים, ישנו סיפור העבר המועבר באמצעות יומנו של אביה שאותו גלי קוראת, וכך, אנו נחשפים לסיפור עצוב ומטלטל על חברות ואהבה, ועל היהודים ברומניה בימי מלחמת העולם השנייה ואכזריותם של החיילים הרומנים אשר הותירו צלקות פיזיות ונפשיות ורצחו חפים מפשע בלי למצמץ. 

שורה תחתונה: גלי קוראת ביומן שאביה הותיר ונחשפת לקורותיהם של אנשים שאיש לא מכיר. 

367 עמודים
עריכה: חגי ברקת
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2021 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...