יום שלישי, 7 בדצמבר 2021

אנונימיות מובטחת

אנונימיות מובטחת / גריר הנדריקס ושרה פקאנן


תכירו את ג'סיקה או בקצרה, ג'ס. היא מאפרת מקצועית המתגוררת בניו יורק ומתקשה לעמוד בתשלומים החודשיים. כשהיא מגלה כי עבור השתתפות אנונימית בניסוי פסיכולוגי על אתיקה ומוסר מטעם ד"ר שילדס יינתן סכום של 500 דולר, היא לוקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים בשביל לשפר את מצבה הכספי.

כך, ג'ס מוצאת את עצמה ישובה בחדר ריק מול מחשב כששמה הוא "נסיינית מספר 52". היא עונה לשאלות אישיות וחושפניות במיוחד ורואה לנגד עיניה את הכסף שתקבל עבור השתתפותה, ועל כן, ממשיכה במענה למרות תחושת האי נוחות שחלק מהשאלות מעוררות בה, במיוחד לאור מספר אירועים שהתרחשו בעבר ועליהם היא לא דיברה עם איש מעולם.

אבל אז מוצעת לג'ס האפשרות להמשיך בניסוי. השאלות יהפכו ליותר מורכבות, אופן הביצוע יהיה שונה ובהתאם התשלום עבור השתתפותה ילך ויגדל. אין ספק שג'ס זקוקה מאוד לכסף, אבל באיזה מחיר? ההשתתפות בניסוי שמה אותה בעמדה שגורמת לה להרגיש חוסר ביטחון ופגיעות היות והיא חושפת הכל אודות חייה ולא יודעת אם ואיך ישתמשו במידע הזה. 

האם מידת האמון שהיא נותנת למי שעומד מאחורי המחקר לא תעמיד אותה בסכנה? האם יש לה ממה לחשוש? את התשובות תמצאו במותחן המשובח: "אנונימיות מובטחת"! 

ואוו איזה ספר! אם אתם אוהבים מותחנים פסיכולוגיים אל תפספסו את הספר המעולה הזה. הוא מצליח לרתק ולסחוף מהפרק הראשון ועד האחרון וקשה להתנתק ממנו. אין הרבה דמויות בעלילה, אך, אלו שישנן הן דמויות מרתקות שהצליחו למגנט אותי לסיפור ולהעביר בצורה מאוד משכנעת את תחושות החשש והאי נוחות שחוות הדמויות.  

העלילה פשוט מצוינת, קצבית, מותחת, מתעתעת. כל מה שצריך שיהיה במותחן מוצלח. העלילה מסופרת בשני קולות. האחד של ג'ס והשני של ד"ר שילדס. הספר מעלה שאלות על מוסר, שקרים, בגידות, מידת אמון ואובססיה. כל אלה יוצרים יחד עלילה מלאת תפניות שבזכותן חוויית הקריאה היא לא פחות ממעולה! טרם קראתי את "הבעל של שתינו", הספר הקודם של הסופרות, אבל אחרי שכל כך נהניתי מהספר הזה, אין ספר שאקרא גם אותו. 

שורה תחתונה: בשביל להרוויח כסף, ג'ס משתתפת בניסוי העוסק באתיקה ומוסר ומגלה די מהר כי המחיר על החלטתה עלול להיות יקר!

396 עמודים
מאנגלית: גיא הרלינג
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השחר עולה

השחר עולה / סטיבן קונקולי סטיבן קונקלי חוזר עם עוד מותחן אקשן בלי רגע דל ובו אנו שבים לפגוש בדבין גריי, סוכן מודיעין ו מומחה לריגול נגדי ולמ...