יום ראשון, 9 בינואר 2022

שיערים בתעופה

שיעורים בתעופה / ג'קלין מוריארטי


תכירו את אביגיל או כפי שכולם מכנים אותה: אבי. היא בשנות ה-30 לחייה ואם חד הורית לאוסקר בן ה -4. אבי מנהלת בית קפה בשם "קפה האושר". בעבר היא עבדה במשרד עו"ד, אך, החליטה לשנות את עיסוקה. עד לפני חמש שנים היא הייתה נשואה, אבל גם הפרק הזה נותר מאחור והותיר את אבי עם לב שבור. 

זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה חוותה שברון לב. לפני שני עשורים, כשאבי עמדה לחגוג את יום הולדתה ה-16, אחיה רוברט, הצעיר ממנה ב-11 חודשים, נעלם מהבית ומאז נעלמו עקבותיו. היא ואחיה היו מאוד קרובים, ממש כמו תאומים, והיה להם טקס משותף בכל פעם שאבי חגגה יום הולדת. כשרוברט לא הגיע לטקס הקבוע אבי הבינה שמשהו רע קרה לאחיה. 

באותה התקופה, אבי החלה לקבל בדואר פרקים אקראיים מתוך ספר עזרה עצמית בשם "המדריך". אבי הסתקרנה לגבי הפרקים שנשלחו אליה והיא אישרה את הסכמתה להמשיך ולקבל פרקים נוספים, למרות שכלל לא הבינה את המטרה שלהם. 20 שנה אחרי, אבי מקבלת הזמנה למפגש שבו הובטח לה כי תגלה את האמת הנסתרת מאחורי "המדריך". אבי תמיד הרגישה ש"המדריך" יכול לספק לה תשובות לגבי היעלמותו של רוברט, אחיה. לכן, היא מחליטה להגיע למפגש המסתורי. 

מה מצפה לאבי במפגש? ומה עלה בגורלו של רוברט? את כל התשובות תמצאו בספר המהנה "שיעורים בתעופה"! 

הספר מכמיר לב וגם מצחיק, כתוב בצורה תזזיתית ומרעננת, ומאוד סקרן אותי לגלות איך יתפתח סיפור היעלמותו של רוברט ואיך "המדריך" מתקשר לסיפור, אם בכלל. למרות הקלילות שבה הוא כתוב, הוא מתייחס לנושא של אובדן והתמודדות עם סיטואציה קשה מנשוא שבה בן משפחה נעדר. אי הידיעה בנוגע לגורלו של אדם אהוב הרבה יותר קשה מהידיעה הסופית והכואבת.

חייבת לציין שהופתעתי מכיוון העלילה שהתייחסה ל"המדריך" שהייתה קצת הזויה בעיני. לא כל כך התחברתי לכל המידע הטכני שהוזכר אבל כן אהבתי את האופן התזזיתי שבו הועברה העלילה, את ההומור שנשזר בה, בעיקר בקטעים המתוקים שבין אבי ובנה הקטן, שהעלו חיוך על הפנים, וחיבבתי את אבי שנאלצה להתמודד כנערה עם היעדרו של אחיה שהיה כה קרוב אליה, וניסתה להמשיך בחייה למרות הריק העצום שחסרונו הותיר בקרב משפחתו.

מרגול שרה "יום אחד אולי אפרוש כנפיים... ". סקרנים לדעת למה חשבתי על השיר הזה תוך כדי קריאה? תקראו את הספר ותגלו! 

443 עמודים
תרגום: תומר בן אהרון
הוצאת הכורסא 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...