יום שני, 17 בינואר 2022

סיפורה של הבת

סיפורה של הבת / ארמנדו לוקאס קוראה


השנה היא 2015, ולביתה של הקשישה אליז דובל המתגוררת בניו יורק מגיעות שתי נשים שברשותן מכתבים המשתייכים לעברה של אליז. ביקורן מטלטל את אליז כל כך עד שהיא מאבדת את הכרתה. 

העלילה לוקחת אותנו שנים רבות אחורה. השנה היא 1939 ובברלין, אמנדה ויוליוס שטרנברג, זוג גרמנים יהודים, חוששים לחייהם ולחיי שתי בנותיהן הקטנות: וירה ולינה. אמנדה מנהלת חנות ספרים ויוליוס הוא קרדיולוג. רוחות המלחמה מתגברות ומשפחת שטרנברג מבינה כי חייהם לא ישובו להיות כפי שהיו עד כה. כשאב המשפחה נעצר ולא שב לביתו, אמנדה מבינה כי עליה לפעול בכדי להגן על בנותיה הצעירות. 

אמנדה מקבלת החלטה קשה מנשוא, כזו שתשפיע נחרצות על גורלן של הבנות לבית שטרנברג. אותה החלטה גורלית תוביל אותה אל עבר מסלול מטלטל עם עתיד מעורפל. ככל שהזמן חולף, כך, הסכנה הולכת וגדלה ואמנדה מתכוונת לעשות את כל שביכולתה בשביל להבטיח את שלום בנותיה. 

איזו החלטה אמנדה תאלץ לקבל? האם תצליח להגן על בנותיה הצעירות? ומי היא הקשישה אליז דובאל? את כל התשובות תמצאו בספר מכמיר הלב: "סיפורה של הבת"! 

אני מאוד אוהבת ספרים שעלילתם מתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה והספר הזה היה מעניין ומרתק לכל אורכו. הוא כתוב היטב, קולח וסוחף והדמויות בעלילה מרגשות ומכמירות לב. לצד אכזריותם הבלתי נתפסת של הנאצים, העלילה מראה כי בתוך כל האפלה והרוע, קיימים אנשים טובים המוכנים לעזור ולהגן על חסרי ישע תוך כדי סיכון חייהם. 

העלילה מבוססת בחלקה על אירועים אמיתיים, כמו פרשה של דחיית פליטים יהודים על ידי מדינת קובה. לסופר ישנו ספר נוסף בשם "הילדה הגרמניה" שעוסק בהרחבה בסירובה של קובה לקבל פליטים יהודים אשר הפליגו באוניית סיינט לואיס במטרה להינצל מהמלחמה באירופה ונדחו. מאחר ומאוד אהבתי את "סיפורה של הבת", כולי תקווה שגם הספר הזה יתורגם לעברית. 

שורה תחתונה: המשפט "במקום שבו שורפים ספרים ישרפו בסוף גם בני אדם" מהדהד בספר במלוא עוצמתו!

287 עמודים 
מאנגלית: אסנת הדר
הוצאת מטר
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רסיסי לילה

רסיסי לילה / אילה דקל תכירו את יערה. היא נשואה למיכאל והשניים הורים לתום הקטנה. יערה היא מרצה להיסטוריה ששואפת להתקדם באקדמיה שבה היא מועסקת...