יום חמישי, 20 בינואר 2022

פורעת חוק

פורעת חוק / אנה נורת'


העלילה מתרחשת בשנת 1894 ומספרת את סיפורה של איידה, נערה בת 17 שבסה"כ רצתה לחיות חיים טובים ורגילים בעיירה שבה נולדה. איידה התחתנה עם נער שהכירה מילדות וציפתה להרחיב את המשפחה. אך, החודשים חלפו ואיידה לא נכנסה להריון. אמה, המיילדת של העיירה ניסתה לעזור לבתה להרות בדרך מפוקפקת, אבל גם אז איידה לא הרתה, ובסופו של דבר הואשמה על ידי השריף בכישוף שהוביל להפלות ולמקרים של נשים עקרות נוספות.

לאיידה לא נותרה ברירה. היא ברחה מביתה ומצאה מפלט במנזר, אך, די מהר הבינה כי חיי נזירה אינם בשבילה, ועל כן, החליטה לפנות לכנופיית "הסדק שבקיר", חבורת פורעי חוק שאותם מנהיג "הילד", מטיף לשעבר שהקים את הכנופייה במטרה לעזור ולפעול למען נשים עקרות שגורשו מביתן או שנסו על נפשן. "הילד" חולם להרחיב את אזור פעולתה של הכנופייה, ועל כן, רוקם תוכנית גדולה, שאפתנית ומסוכנת שיכולה להביא לכנופייה הרבה כוח ועוצמה, אך, באותה המידה גם עלולה לגרום לחיסולה. 

איידה מתגעגעת לאחיותיה הצעירות ולאמה שממנה למדה איך ליילד נשים, לרקוח עשבי מרפא ותרופות. כשהיא רחוקה מהמקום שהיה לה לבית, איידה מסתגלת לסביבתה החדשה. היא לומדת לבטוח בחברי הכנופייה ולהכירם יותר. כמו כן, היא נחושה להשתמש בידע שקיבלה מאמה ולרפא אנשים ככל יכולתה. בנוסף, איידה גם רוצה להבין מדוע קיימות נשים שאינן יכולות להביא ילדים לעולם. היא בזה לבורות של הסביבה ולאמונות התפלות אודות כישופים אותם מבצעות לכאורה נשים עקרות ונחושה ללמוד ולהרחיב את ידיעותיה ברפואה.

מה מצפה לאיידה עם חבריה החדשים מ"הסדק בקיר"? האם הכנופייה תצליח בתוכניתה הגדולה או שמא הכל ירד לטמיון? את כל התשובות תמצאו בספר המיוחד: "פורעת חוק"!

הספר כתוב היטב, הוא מאוד מעניין, מסקרן, מכמיר לב וקשה שלא לחבב את הגיבורה של העלילה, איידה. צעירה אחת מיני רבות שנידונה לעונש מוות בשל היותה עקרה. באותה תקופה נשים עקרות סולקו מביתן בבושת פנים וגם הואשמו במעשי כישופים אשר לטענת המאשימים גרמו לעקרות, הפלות אצל נשים הרות וחולי בתינוקות. 

איידה לא נכנעה לאמונות התפלות ולא אפשרה לבורות להביא לסיום חייה. היא גילתה אומץ רב, נאבקה על זכויותיה והביעה רצון עז ללמוד, לקרוא ולהבין טוב יותר ממה נובע מצבה הרפואי. בעל כורחה היא הופכת לפורעת חוק ולצד מעשים שאינה מתגאה בהם, היא נחושה לעשות גם טוב עבור נשים הזקוקות לעזרתה. 

שורה תחתונה: בעיירת הולדתה, איידה הפכה לנרדפת בשל עקרותה. על כן, מביתה היא ברחה והפכה לפורעת חוק בעל כורחה!

283 עמודים
מאנגלית: דנה טל
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנאשמות

הנאשמות / סטיב קוואנו הסופר של "המושבעים" חוזר עם ספר חדש ואתם ממש לא רוצים לפספס אותו. אני מודה, טרם קראתי את "המושבעים"...