יום שבת, 22 בינואר 2022

אבני דרך

אבני דרך / אריאל שסלר


הספר אשר שמו המלא הוא "אבני דרך ורגעים קפואים בזמן" נכתב במשך שלוש שנים, 2016 - 2019, ומבטא מחשבות, תחושות, זיכרונות ואת השקפת עולמו של הכותב. כל אלה צפו בראשו תוך כדי ריצה, ספורט שהכניס לחייו בגיל 54 ומאז הפך לחלק קבוע בסדר יומו.

אריאל הוא שף במקצועו ומאוד נהנה לבשל. בסיפוריו הוא משתף באהבתו לאוכל ולבישולים, וגם באהבתו לאשתו שממנה הוא זוכה לתמיכה רבה בכל עת. ישנו גם פרק רומנטי החושף את אהבתם המשותפת לאבוקדו. כמו כן, הוא משתף בזיכרונות מימי ילדותו בקיבוץ, על הנאתו ממים ומטיולי מים בטבע, על שגרת אימוני הריצה, הקשיים, פציעות לצד רגעי אופטימיות וניצחון אישי והוא לא שוכח להזכיר ולפרגן למאמנת. הוא גם כותב על ההנאות הקטנות בחיים שמשפרים את מצב הרוח פלאים ועוזרים לעבור יום קשה. 

הפרקים נעים בין זיכרונות העבר לבין התקופה שבה נחשף בפניו לראשונה עולם הריצה ואלך. הפרקים יחדיו הם אוסף של רגעים מהחיים. רגעים שאת רובם הכותב העלה בזמן ריצה ומיהר לכתוב אותם עוד בטרם הספיק להסדיר את נשימתו, על מנת שדבר לא ישכח והכל יתועד כפי שהופיע במחשבותיו.

אני אישית מאוד לא אוהבת ספורט, לא משנה מאיזה סוג. אולי בעצם ספורט שאפשר לעשות מהספה, כפי שהכותב העיד על עצמו שעשה לפני שנכנס לעולם הריצה. התחום הזה של עולם הספורט הוא מחוץ לתחום עבורי. כשהייתי רשומה למכון כושר הרגשתי כאילו שאני נענשת על משהו. עד היום כשאני נוסעת עם הרכב בכביש שמוביל למכון כושר אני נזכרת כמה שסבלתי שם. כמו כן, אני בעיקר נהנית לקרוא ספרים עלילתיים. אבל אם אתם מתעניינים ואוהבים ספורט וריצה בפרט, אולי תהנו מהספר הרבה יותר ממני.

שורה תחתונה: החיים הם כמו מרתון. לעיתים צריך להאט את הקצב בשביל להצליח להגיע לקו הסיום. 

192 עמודים
עריכה: מושיק חסון
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מזל של מתחילים

מזל של מתחילים / רעות וייס תכירו את שרונה. היא מורה וחונכת בבית הספר המקומי בכפר שבו היא מתגוררת מאז ומתמיד. שרונה מאוד אוהבת לכתוב אבל כבר ...