יום שני, 24 בינואר 2022

מנדל של חצות

מנדל של חצות / ערן הולנדר


תכירו את גיבור הספר, הולנדר. הוא כמעט בן 30, עבד בהוראה וכעת ומתפרנס מכתיבת מערכונים לטלוויזיה. בחודשים האחרונים הוא חווה שני אירועים מטלטלים. אימו נפטרה לאחר מאבק במחלת הסרטן, ואחותו אביגיל בת ה-17 נעלמה במהלך המסע לפולין שאליו יצאה עם בני כיתתה.

הולנדר הוא טיפוס הולל שחי על הקצה. אין לו מערכת יחסים רצינית כי הוא לא מחפש אחת כזו, הוא משתמש בסמים קלים וחזקים שעליהם הוא מבזבז את המשכורת וחי את חייו בערפול תמידי. במצב הזה הוא טס לאירופה בכדי לגלות מה עלה בגורלה של אחותו הקטנה.

תחילה, הוא מגיע לברלין, ומשם הוא ממשיך לפולין ומנסה להתחקות אחר מסלולה של אביגיל. תוך כדי החיפושים אחריה שבמהלכם הוא לא מוותר על לעשות שורות וסקס מזדמן וגם כמעט מסתבך בשלל דרכים, הוא קורא במחברת שאביגיל כתבה אודות השושלת המשפחתית שלהם אשר רובה נספתה בשואה.

הולנדר עוקב אחר רמזים ספורים ובלתי מהימנים במיוחד במטרה לגלות מה קרה לאביגיל, ותוך כדי כך מבקר במחנות הריכוז וההשמדה, בבתי קברות, ברחובות שבהם פעם התהלכו אבות אבותיו, והוא למד על כל אשר קרה למשפחתו המורחבת בתקופה אפלה ואכזרית. הוא גם מגלה שלא בדיוק ידע את כל אשר התרחש במלחמת העולם השניה.

מה קרה לאביגיל? האם הולנדר יצליח לאתרה? תקראו את הספר ותגלו!

מדובר ברומן בלשי אפל שאמנם לקח לי זמן להתרגל לאופן כתיבתו, אך, הוא שנון, ציני, מסקרן, גדוש בסמים ,סקס פרוע ופרובוקטיבי והומור שחור. לצד החלק הבלשי בעלילה מוצג באמצעות מחברתה של אביגיל הרקע המשפחתי שהוא לכאורה הרקע המשפחתי של הכותב. וכך, העלילה נעה בין מציאות לבדיון, בין עבר להווה, שבה האח החוקר הוא מאוד לא שגרתי באופן חקירתו ובתנודות הקיצוניות שהוא חווה במסעו, כשברקע המסע לגילוי האמת על אודות אביגיל, השואה נוכחת ומהדהדת בכל פינה.

שורה תחתונה: רומן בלשי אפל ופרובוקטיבי שמדבר על השואה באופן לא שגרתי שירתיע אתכם מצד אחד, אבל מצד שני, גם יגרום לכם לרצות להמשיך ולקרוא.

252 עמודים
עריכה ספרותית: נעמה צפרוני
עריכת לשון: יובל שקלים
הוצאת כרמל 
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנאשמות

הנאשמות / סטיב קוואנו הסופר של "המושבעים" חוזר עם ספר חדש ואתם ממש לא רוצים לפספס אותו. אני מודה, טרם קראתי את "המושבעים"...