יום רביעי, 26 בינואר 2022

גן הוורדים

גן הוורדים / טרייסי ריס


העלילה מתרחשת בלונדון של שנת 1895 ומספרת את סיפורה של מייבל (מאבס) דאלי, צעירה בת 18, הבת הבכורה מבין שישה אחים ואחיות במשפחה דלת אמצעים. אם המשפחה נפטרה לאחר מחלה קשה ומאז, אב המשפחה הטביע את יגונו באלכוהול, מה שהחמיר את המצב הכספי של המשפחה שחיה במחסור ובתנאים מאוד ירודים. 

זאת הסיבה שמייבס התחזתה לנער על מנת שתוכל לעבוד בתעלה בעבודת כפיים שאליה התקבלו רק גברים. אבל אז היא מוצאת את עבודת חלומותיה בית משפחת פינץ' שהגיעה לאחרונה ללונדון, והופכת לבת הלוויה של גברת פינץ'. למייבס יהיה חדר משלה, מדים נקיים וכל מה שלא היה לה בחדר הקטן שבו התגוררה עם אביה ואחיה הצעירים.

מר פינץ' מעדכן את מאבס כי אשתו חולה ונוטה להתפרצויות בלתי צפויות. ואכן, מאבס מגלה שלא קל להיות לצדה של הגברת פינץ' והיא מנסה לגייס את כל כוחותיה על מנת לשמור על מקום עבודתה שיעזור כל כך לפרנסת משפחתה הענייה. אט אט מאבס מגלה כי המצב בבית משפחת פינץ' הרבה יותר מורכב והדברים שונים ממראית העין.

מה מצפה למאבס בעבודתה אצל משפחת פינץ'? האם תצליח להעניק למשפחתה חיים טובים יותר? את כל התשובות תמצאו ברומן ההיסטורי המקסים: "גן הוורדים"!

איזה קסם של ספר! כל כך נהניתי לקרוא אותו ולא רציתי שיסתיים. העלילה סוחפת, מרתקת ונפלאה. הדמויות שבה שובות לב במיוחד וכל אחת מהן הוסיפה ותרמה מקסמה לעלילה המעולה. הכתיבה של טרייסי ריס משובחת ונוגעת ללב, ומאחר ומאוד אהבתי את ספרה הקודם "הסוד האחרון של איימי סנואו", היו לי ציפיות גבוהות מהספר החדש ולשמחתי הרבה הוא בהחלט עמד בציפיות ואף מעבר להן.

העלילה מועברת מנקודת מבטן של מספר דמויות, כשאחת מהן היא בגוף ראשון והאחרות בגוף שלישי. הדמות שהועברה בגוף ראשון הייתה של אישה מבית מאוד אמיד בשם אוליב, רווקה בת 28 שלא מצאה את החצי השני שלה, אבל הייתה נחושה לאמץ ילדה ולהעניק לה חיים טובים ומאושרים. דמותה של אוליב הייתה מקסימה בעיני. בתקופה שבה מעמדן של הנשים היה בשפל, אוליב הוכיחה כי גם אישה יכולה להיות משכילה ובעלת כישורים רבים. היא גילתה נחישות, אומץ לב, חמלה ונדיבות רבה והעניקה המון תקווה למי שהתקווה הייתה ממנו והלאה. 

שורה תחתונה: "גן הוורדים" הוא רומן היסטורי מקסים וסוחף שיחמם לכם את הלב במזג אוויר קודר! 

408 עמודים
מאנגלית: רחלי לביא
הוצאת תכלת
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנאשמות

הנאשמות / סטיב קוואנו הסופר של "המושבעים" חוזר עם ספר חדש ואתם ממש לא רוצים לפספס אותו. אני מודה, טרם קראתי את "המושבעים"...