יום רביעי, 27 באפריל 2022

סיבוב המפתח

סיבוב המפתח / רות וייר

תכירו את רוואן, היא בת 27 ובחודשים האחרונים היא נמצאת בכלא וממתינה למשפט שלה אשר בו היא תואשם ברצח, רצח שלטענתה היא לא ביצעה. מתאה בכלא היא כותבת מכתב לעו"ד שעליו שמעה המלצות מפי אסירות אחרות. עבור ראוון, ייצוג ע"י אותו עו"ד מוערך הוא הסיכוי האחרון שלה לנסות להוכיח את חפותה. היא משוועת לאדם שיקשיב לסיפורה ויתן בה אמון.

הכול התחיל במודעה בעיתון שבה הזוג סנדרה וביל אלינקורט הכריזו כי הם מחפשים אומנת שתטפל בילדותיהם ותתגורר עמם בבית. השניים גרים בבית "התרברה", בית מבודד המוקף שטח עצום סביבו. ראוון שלחה קורות חיים, הגיעה לראיון, הרשימה את סנדרה ולמרבה שמחתה קיבלה את התפקיד אשר עבורה הוא קפיצת מדרגה לעומת עבודתה האחרונה במעון לתינוקות שבו קיבלה שכר נמוך יותר.

אבל מה שהצטייר תחילה כמשרת החלומות מתגלה די מהר לחלום בלהות. הילדות שבמבט ראשון נראות מקסימות ומתוקות מתגלות כמרדניות לא קטנות שלאור התחלופה הרבה באומנות, אינן נותנות אמון בראוון ומקשות עליה. בנוסף לטיפול המאתגר בילדות הצעירות, רוואן מגלה כי דברים מוזרים מתרחשים בבית "התרברה". השמועות מדברות על רוחות רפאים שרודפות את קירות הבית וזוועות שהתרחשו בו שנים לפני כן. הבית הוא אמנם עתיק אבל בני הזוג דאגו להתקין בו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, והשילוב בין ישן לחדש מטריד את רוואן.

אבל היא לא חלמה שנוכחותה בבית "התרברה" תהפוך אותה למואשמת ברצח. לטענתה, אפשר להגיד עליה הרבה דברים, שהיא לא טלית שכולה תכלת ויש לה גם סודות משלה, אבל את הרצח היא לא ביצעה. 

אז מה באמת התרחש בבית "התרברה"? מי נרצח ומי הרוצח? האם רוואן תצליח להוכיח את חפותה? את כל התשובות תמצאו בספר המתח המשובח: "סיבוב המפתח"!

איזה ספר נהדר! בדיוק מסוג הספרים שאני אוהבת. הוא כתוב נהדר, מאוד מותח ולפעמים מצמרר ויש בו לא מעט תפניות מפתיעות בעלילה שנהניתי להיחשף אליהן. העלילה מועברת בקולה של רוואן באמצעות המכתבים שהיא כותבת לעו"ד שהיא רוצה שייצג אותה במשפט. היא מגוללת בפניו את סיפורה מתחילתו ועד סופו בלי להשמיט דבר, וכך, אט-אט אנו מגלים את כל אשר עבר על רוואן מהרגע שבו הגיעה לראשונה לבית "התרברה" ועד לתקופה שבה מצאה את עצמה מאחורי סורג ובריח.

רות וייר כותבת נפלא! אחרי שקראתי את "האישה בתא מספר 10", היו לי ציפיות גבוהות מהספר החדש ולשמחתי הוא בהחלט עמד בהן. אם אתם חובבי ספרי מתח ונהנים להיות מופתעים תוך כדי קריאה, הספר הזה יספק לכם את מבוקשכם.

שורה תחתונה: "סיבוב המפתח" הוא ספר מתח כל כך טוב ומבריק שאת הקריאה בו לא תרצו כלל להפסיק! 

353 עמודים
מאנגלית: דורית בריל-פולק
הוצאת מודן 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...