יום ראשון, 24 באפריל 2022

אדון הלילה

אדון הלילה / לאה שדה


הספר הינו אוסף של 15 סיפורים קצרים המתארים מגוון של אנשים וסיטואציות. הסיפורים מדברים על משברים בחיי נישואים, בגידות ושלל בעיות בזוגיות, התאהבות ואובססיה, סודות וחרטות, טראומה וחרדות, בדידות ודימוי עצמי נמוך, יחסים סבוכים בין אם ובתה, אמונות תפלות ויש גם נגיעה בנושא העל טבעי.

הסיפור אשר פותח את הספר ונקרא "מקסי" מספר על אישה מתבודדת שלא אוהבת ליצור קשר עין עם סביבתה. היא לא אוהבת את איך שהיא נראית ומשדרת זאת היטב לכל מי שפוגש בה. כלבה הוא היחיד שמלווה אותה ביום יום. זהו אינו הכלב הראשון שליווה אותה בימיה וסביר להניח שגם לא האחרון.

סיפור אחר מדבר על אישה שבעלה הודיע לה שהוא עוזב את הבית. זו לא הפעם הראשונה שהוא יוצא בהכרזה הזו, והוא באמת עזב אבל תמיד חזר. אם בעבר הדבר עורר בה פחד וחשש והיא הייתה מתחננת אליו שלא יעזוב, הרי שכעת היא בעצמה הייתה שמחה לפתוח עבורו את הדלת ולנעול אותה היטב אחריו. 

יש סיפור המתאר התאהבות של אישה במורה לנהיגה שלה. היא לא קראה את תגובותיו נכון והוא לא ניחש את כוונותיה ושיחת החרשים שהתקיימה בזמן השיעורים לקחה אותם עד ליום שבו נערך שיעור נהיגה מספר 100. 

הסיפור "קפה שחור" מדבר על אישה שעזבה את מקום עבודתה לאחר 30 שנה. היא רצתה לדעת מה צופן לה העתיד ולכן החליטה ללכת למכשפה קוראת בקפה. היא לא אהבה את מה ששמעה אך אין ספק שהביקור הזה חרץ את גורלה. 

ישנם פרקים אשר נוגעים בז'אנר העל טבעי. הסיפורים הללו לקחו את האמרה "מבט שיכול להרוג" ברצינות יתרה. כמו כן, ישנו סיפור בשם "העין של משה דיין" שלאור שם הסיפור הייתי סקרנית במיוחד לקרוא אותו אבל חייבת לציין שהוא היה הזוי למדי. 

הסיפורים כתובים היטב, הם מאוד קולחים והדרך שבה הם מועברים יוצרת עניין רב וסקרנות לגלות כיצד יתפתחו. הסיפורים כאמור מתארים מקרים שונים ומדברים על רגשות על שלל סוגיהם ועל נפש האדם. אם אתם אוהבים סיפורים קצרים, תמצאו את עצמכם נהנים להעביר את זמנכם עם ספר הביכורים: "אדון הלילה".

167 עמודים
עורכת הספר: דפנה שחורי
הוצאת שולחן כתיבה 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...