יום שבת, 28 במאי 2022

מסוכלים

מסוכלים / יזהר דוד


הספר מבוסס עם סיפור אמיתי ומדבר על אנשי השב"כ ופעולותיהם רבות החשיבות למען המדינה. זהו סיפור מטלטל אשר עוסק בנושא הכל כך חשוב שאסור להתעלם ממנו של הלומי קרב, סבלם הרב והסבל של בני משפחותיהם שחייהם השתנו ללא היכר ולעולם לא ישובו להיות כבעבר. ואנשי הצללים אשר פועלים מסביב לשעון תוך כדי סיכון חייהם, ועל חשבון חייהם הפרטיים, כשבראש מעייניהם עומדת מטרה אחת: הגנה על מדינת ישראל ותושביה. 

אלון הוא רכז שב"כ אשר מתוקף תפקידו, פועל על מנת למנוע פיגועים ורצח של חפים מפשע על אדמת ישראל. לאורך השנים, אלון גייס מקורות פלסטיניים אשר העבירו לו מידע שאפשר לשב"כ לסכל פעולות טרור. השנה היא 2001 והאינתיפאדה השנייה בשיאה. מקור של אלון בוגד בו ותוצאות הבגידה היו מטלטלות, הן בשל רצח אזרחים חפים מפשע, והן בשל הפגיעה העצומה בנפשו של אלון אשר רגשות האשמה על נרצחי הפיגוע שלא הצליח למנוע, יושבים על מצפונו. אלון נשוי לנטע ואב לפעוטה. אחרי בגידת המקור והתוצאות הטראגיות, אלון כבר לא אותו הגבר שנטע הכירה ואהבה. הוא הפך להלום קרב, חווה התפרצויות זעם, סיוטים ונדודי שינה והוא נעדר לגמרי מחיי המשפחה.

לאור המצב הנפיץ בישראל, אלון רוצה לנקום במחבלים ומבין כי הוא חייב למצוא מקור חדש שבאמצעותו יהיה ניתן למנוע את הפיגוע הקטלני הבא. כך הוא מגיע לפלסטיני בשם מאלכ אל-קודסי, אדם המקורב לאנשי תנזים בכירים. בעברו, אל-קודסי איבד את אחת מעיניו במהלך עימותים עם חילי צה"ל. הוא מתעב את היהודים שלדעתו סילקו את סבו מביתו, והוא מלא שנאה לכוחות הביטחון שהצליחו לחסל את ראש התנזים הקודם אותו הוא העריץ. אלון בטוח שגיוסו של אל-קודסי כמקור יביא לתוצאות המיוחלות. אבל האם אדם המלא בטינה לישראל יסכים לשתף פעולה עם אלון אשר בפי כל הפלסטינים מכונה "השטן הקטן" בשל פעולותיו מעוררות האימה?

העלילה מועברת באמצעות נקודת המבט של שלוש דמויות: 

הראשונה היא של אלון שזהו כינויו בשב"כ, המתאר את פעולותיו כאיש שב"כ ואת כל הנעשה בכדי לסכל פעולות טרור. הוא משתף בתחושותיו, לבטיו, השדים שעימם הוא מתמודד, נפשו הפצועה והרגעים הקשים שעוברים עליו. 

נקודת המבט השנייה היא של נטע, אשתו של אלון אשר נאלצת להתמודד עם ההשלכות של בעל הלום קרב. נטע אשר באותה העת הייתה עדיין בחופשת לידה, נאלצה לטפל בבתה לבדה ובנוסף להתמודד עם היעדרו של בעלה. גם כשהוא נכח פיזית בבית הוא לא באמת היה שם איתן. מאדם חם וקשוב הוא הפך לקר ומנוכר הסובל מהתפרצויות זעם. אדם זר שלא מזכיר במאומה את הגבר שלו נטע נישאה.

נקודת המבט השלישית היא שם מאלכ אל-קודסי, פלסטיני תושב טול כרם, נשוי ואב לשני ילדים. הוא מתעב את צה"ל וזועם על הרג המנטור שלו. הוא תומך בעמו ושונא את מי שהוא רואה בו הכובש הציוני. בסביבתו מעריכים אותו, הרי מבחינתם הוא גיבור שהתעמת מול כוחות הביטחון ובשל כך איבד עין אחת ומאז קיבל את הכינוי "בעל העין".

שורה תחתונה: "מסוכלים" הוא מותחן פעולה מטלטל על אנשי הצללים אשר בלי הפסקה למען המדינה פועלים.   

261 עמודים
עורכת הספר: יעל נעמני
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...