יום שלישי, 3 במאי 2022

חרדים

חרדים / פרדריק בקמן


העלילה מתרחשת בשוודיה ונפתחת בשוד שלא קרה. דמות עם כובע גרב מגיעה לבנק במטרה לצאת ממנו עם כסף, אבל השוד לא מתרחש ואותה דמות בורחת בידיים ריקות ונכנסת לדירה. באותה הדירה נמצאת מתווכת עם קונים פוטנציאלים. הדמות בכובע הגרב מופיעה מולם באקדח שלוף וכך, מה שהתחיל כשוד בנק הופך לאירוע החזקת בני ערובה.

למקום מגיעים כוחות משטרה, ביניהם השוטר הצעיר, ג'ק והשוטר המבוגר, ג'ים. השניים עובדים יחד ובנוסף הם גם אב ובנו, עובדה שלא בדיוק מטיבה את מערכת היחסים ביניהם. לג'ק מאוד חשוב להוכיח את עצמו בתפקידו על מנת שיזכה להתקדם בעבודה. הוא מקווה להצליח לפתור את אירוע בני הערובה בכוחות עצמו, מבלי שמפקדיו יחליטו לערב את המפקדים הבכירים משטוקהולם. 

האם ג'ק יצליח במשימה? ומיהי הדמות בכובע הגרב שיצאה בוקר אחד לבצע שוד בנק ומצאה את עצמה בדירה מחזיקה בבני ערובה? את כל התשובות תמצאו בספר השנון וגדוש בתובנות: "חרדים"! 

אני מאוד אוהבת את כתיבתו השנונה של פרדריק בקמן. הוא מיטיב לתאר את המתרחש בנפש האדם והייתה איזו סצינה שממש גרמה לי למועקה. בקמן רוקם כאן עלילה טובה שבה אט-אט כל חלקי הפאזל מסתדרים במקומם באופן די מפתיע. חוטים מקשרים מתגלים, מה שהופך את חוויית הקריאה למעניינת. לא מדובר בספר מתח אלא בעלילה דרמטית. יש בעלילה תסמונת שטוקהולם, אבל לא כפי שאתם מכירים אותה. ניכר שעבור תושבים המתגוררים בערי הפריפריה, אנשי שטוקהולם הם שם נרדף לדבר שלילי או אופן לתאר אנשים מתנשאים ובעלי ממון.

כשם הספר, הסיפור נוגע בנושאי חרדות, דיכאונות ובדידות, וגם בגירושים, מערכת יחסים בין הורים וילדים, מצוקות כספיות וטראומות. העלילה נעה לסירוגין בין כל אשר התרחש ביום השוד שלא קרה והדירה עם בני הערובה, לבין השעות שאחרי סיום האירוע וזימון העדים, בני הערובה לשעבר, על ידי צמד השוטרים במטרה להבין מה בדיוק התרחש בדירה ולאן לכל הרוחות נעלמה הדמות בכובע הגרב.

בין בני הערובה תמצאו את המתווכת שהיא לא בדיוק העיפרון הכי מחודד בארנק. את האישה האמידה והמתנשאת שמסתירה באמתחתה נפש מיוסרת. את בני זוג בפנסיה שהבעיות האישיות שלהם יצופו על פני השטח והחקירה במשטרה תרגיש קצת כמו טיפול פסיכולוגי. את שתי הנשים הנשואות שאחת מהן בהריון ולמרות השוני הגלוי באופיין הן ביחד, גם אם לא הכל ורוד. ואת אסטל הקשישה שבזמן שבעלה מחפש חנייה, היא מנסה להרגיע את הדמות בכובע הגרב על מנת שחלילה לא יעשה שימוש באקדח שבידו.

ויש גם ארנב שצץ ומסבך את המצב. איך הארנב קשור אתם שואלים? תקראו את הספר ותגלו! 

שורה תחתונה: מעשה בשוד שלא קרה שהתגלגל לאירוע עם בני ערובה. ובקבוצת אנשים חרדים שמבני ערובה הופכים לעדים ואולי אף לחשודים.  

323 עמודים
משוודית: יעל צובארי
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...