יום חמישי, 2 ביוני 2022

בייבי, קר שם בחוץ

בייבי, קר שם בחוץ / אמילי בל


תכירו את נורה ג'ונס. היא בשנות ה-30 לחייה ולפני כמעט עשור בעת שבילתה באיטליה עם שתי חברותיה הטובות, היא פגשה באנדרו, מוזיקאי צעיר שכבש את ליבה, עד כדי כך שהיא החליטה להאריך את השהות שלה באיטליה ולבלות שבוע לצידו. נורה אהבה לשיר והייתה מוכשרת בזה ובכדי לממן את שהותה באיטליה היא שרה ואנדרו ניגן ברחובות איטליה. בתום השבוע, דרכיהם נפרדו, אבל אנדרו הבטיח לנורה שבעוד עשור בערב חג המולד הוא יחכה לה בבית קפה בדבלין, עיר הולדתו.

השנים חלפו ובמהלכן השניים לא הצליחו להיפגש בגלל סיבות שונות אך שמרו לעיתים על קשר דרך אימיילים. אבל הקשר פסק לגמרי ונורה לא ידעה מה עלה בגורלו של אנדרו. כעת, עשור מהחוויה המשותפת שלהם באיטליה, נורה מתכוונת להגיע למקום המפגש שאנדרו קבע אי אז. היא משכנעת את החבר הכי טוב שלה, ג'ו, להצטרף אליה למסע המטורף הזה. הרי מה הסיכויים שאנדרו באמת יגיע למפגש? לנורה אין תשובה לשאלה הזו אבל כן יש לה ים של ציפיות ותקוות.

אז מה יצפה לנורה בדבלין? האם היא תפגוש באנדרו אחרי עשור מאז החוויה המשותפת שלהם מאיטליה? האם הניצוצות של אז ישובו לחייה? ומה עבר עליה לאורך השנים? את כל התשובות תמצאו בספר המהנה: "בייבי, קר שם בחוץ"!

הספר היה ממש מתוק וכיפי. מעט קיטשי אבל לא בצורה מעיקה. הוא כתוב בצורה טובה, מעניינת וקולחת ושמו של כל פרק הוא למעשה שם של שיר ג'אז, הסגנון המועדף על גיבורת הספר, נורה. גם שמו של הספר הוא שם של שיר מאוד מוכר שיצאו לו לא מעט קאברים לאורך השנים. 

העלילה נעה בין ההווה של סוף שנת 2019 ובין זיכרונותיה של נורה מהעבר כמו מהלך החופשה שלה באיטליה, בילויים עם חבריה והקשר עם הוריה. מעין אסופה של רגעים שמחים ועצובים מהחיים. אווירת הספר ברובה קלילה, אם כי הוא גם מדבר על אובדן ואפילו הקורונה קופצת להופעת אורח לא קרוא. יש בספר אופטימיות רבה והוא עוסק באהבה, חברות, זיכרונות, הגשמת חלומות וגם כמה תובנות. 

שורה תחתונה: לפעמים היין מוצלח לא בגלל טעמו אלא בזכות המקום והזמן שבו לוגמים ממנו. 

289 עמודים
מאנגלית: יואב כ"ץ
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...