יום שני, 6 ביוני 2022

שלוש אחיות

שלוש אחיות / הת'ר מוריס


הרומן העוצמתי והמרגש הזה מספר את סיפורן האמיתי של שלוש אחיות. זהו הספר השלישי בטרילוגיה ששני הספרים האחרים בה הם "המקעקע מאושוויץ" ו"סיפורה של צילקה" אשר גם שניהם היו מאוד מרגשים. כל ספר מספר סיפור אמיתי אחר אשר התרחש בשואה. 

שלוש האחיות לבית מלר הן ציבי הבת הבכורה, מגדה הבת האמצעית וליווי הבת הצעירה, כשהבנות היו בנות 9, 7 ו-5 שנים, אביהן שהיה לפני ניתוח מסוכן, נפטר. זמן קצר לפני מותו הוא ביקש מבנותיו שיבטיחו לו שתמיד ישארו ביחד וישמרו אחת על השנייה והילדות נצרו את הבטחתן בליבן. 

השנים חלפו והשלוש התגוררו עם אימן וסבן וחיו ברוגע בביתן החמים והגדוש באהבה. אבל עם פרוץ מלחמת העולם השנייה ופלישת הנאצים לאירופה, המשפחה כבר לא הרגישה בטוחה בביתה שלה. ציבי הביעה רצון לעלות לפלשתינה, אבל כשהחיילים הגיעו לביתה ודרשו מליווי להתייצב למחרת היום למסע אשר בו תצא לעבוד למען היטלר, ציבי שלא שכחה את ההבטחה שהבטיחה לאביה, החליטה להתלוות לליווי למסע ולא לתת לה לעזוב לבדה. 

כך, מוצאות את עצמן שתי האחיות בדרכן לאושוויץ, הגיהינום עלי אדמות. באותה העת, מגדה האחות האמצעית שהתה בבית החולים ובכך נחסך ממנה להצטרף לאחיותיה. אבל הבית כבר לא היה אותו הבית מאז שציבי וליווי עזבו ולא ידוע מה עלה בגורלן. המלחמה נמשכה כך גם המהלומות שסופגים היהודים באירופה מתרחבים, ובמהרה כל משפחה יהודית תבין כי אין בית בטוח עבורם. 

זהו סיפור מטלטל, עוצמתי וקורע לב על אחיות שעברו בעל כורחן מסע הישרדות קשה מנשוא. בזמן שהאחיות נאלצות לחזות במראות קשים ולהתמודד מול מצבים לא אנושיים, הם גילו תעצומות נפש ואומץ לב ותמכו אחת בשנייה ולרגע לא שכחו את ההבטחה שלהן לאביהן להישאר תמיד ביחד. למרות התופת שחוו, התנאים המחפירים, הרעב, המוות בכל מקום, הכאב הפיזי והנפשי ורגעי השבירה, האחיות בחרו בחיים. הן בחרו בתקווה ובאהבה שלהן האחת לשנייה. 

הת'ר מוריס כותבת נפלא ומצליחה לרגש במילותיה. ולמרות שאף פעם זה לא קל לקרוא על התקופה האפלה והקשה של השואה, במיוחד כשמדובר בסיפור אמיתי לחלוטין, פשוט חובה לקרוא את סיפורן מעורר ההשתאות של ציבי, מגדה וליווי אשר נאבקו מידי יום בכדי לשרוד ונאחזו בחיים ואחת בשנייה בעיצומה של התופת. אל תפספסו את הסיפור העוצמתי הזה. בסיומו גם תוכלו לקרוא על האופן שבו נחשפה הסופרת לסיפור. אסור לשכוח את אשר חוו היהודים במלחמת העולם השנייה והספר הזה מנציח את סיפורן של שלוש אחיות.

358 עמודים
מאנגלית: דקלה פרידמן
הוצאת שוקן
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...