יום רביעי, 22 ביוני 2022

חלום על איטליה

חלום על איטליה / ניקי פלגרינו


איך הייתם מגיבים למודעה בעיתון המכריזה על מכירת מבנים נטושים בעיירה איטלקית קטנה בסכום של יורו אחד בלבד? נשמע מפתה, נכון? היוזמה המפתיעה הייתה של סלביו ולנטיני, ראש העיר הצעיר של עיירת מונטנלו. הוא היה נחוש להפיח חיים בעיירה הרדומה שבה האוכלוסייה הידלדלה רבות וגרים בה רק תושבים מבוגרים בעוד הצעירים עזבו לערים הגדולות. לאחר פרסום המודעה, פניות רבות הגיעו לעיריית מונטנלו וסלביו ועוזרו המזדקן, אוגוסטו בחרו את התיירים שיהפכו לתושבים החדשים ולבעלי המבנים שננטשו שנים רבות קודם לכן.

הנבחרים המאושרים אשר התמזל מזלם להפוך לבעלי נכס במונטנלו היו: 

מימי, מאיירת מלונדון. אם לשני בנים בוגרים הלומדים בקולג'. בעלה עזב אותה ומאז היא הייתה אבודה וחסרת ביטחון. בעלה היה זה שקיבל את ההחלטות והיא התרגלה לכך שקולה מעולם לא נשמע ודעותיה מעולם לא נלקחו בחשבון. בניגוד לאופן הזהיר שבו חיה את חייה עם הבעל השתלטן, מימי החליטה לרכוש את המבנה במונטנלו ולצאת להרפתקה החדשה בחייה. 

אליס, מורה צעירה מבריסטול אשר הגישה את הבקשה עם בן זוגה, ריצ'ארד. בעוד שהיא הייתה מאוד נלהבת לקראת ההרפתקה, ריצ'ארד ראה בצעד הזה חוסר זהירות. הוא חשב שמדובר בצעד מאוד פזיז, וזו לא הפעם הראשונה שהשניים לא מגיעים לידי הסכמה בנוגע לחייהם המשותפים. 

אדוארד וג'ינו מאוסטרליה. השניים ביחד כבר תקופה ארוכה ואדוארד הציע לג'ינו לצאת לחופשה באיטליה. ג'ינו לא מנחש שאדוארד הגיש בקשה לרכישת מבנה בעיירה שהיא למעשה המקום שבו נולדו הוריו של ג'ינו. הוריו עזבו את מונטנלו בהיותם צעירים והיגרו לאוסטרליה, שם הקימו את ביתם וג'ינו ואחיותיו נולדו והתבגרו. ג'ינו מעולם לא התעניין בעיירה שממנה הגיע הוריו.

שלושה מבנים מחכים לזרים מסביב לעולם אשר יסכימו לקחת על עצמם את הפרויקט להפוך חורבה למקום מגורים ראוי. האם הפרויקט של ראש העיר יצליח ומונטנלו תשוב לימי הזוהר שלה? מה מצפה לתיירים החדשים בעיירה המבודדת ומלאת הקסם? את כל התשובות תמצאו בספר המקסים: "חלום על איטליה"!

הספר ממש מתוק וקליל. מסוג הספרים המתאימים לקחת אתכם לחופשה. הוא כתוב בצורה מעניינת, הפרקים קצרים וקולחים, הוא גדוש בקסם איטלקי שיגרום לכם להתחיל לתכנן את החופשה הבאה שלכם באיטליה. רק אזהרה קטנה... אל תקראו את הספר על בטן ריקה כי המטבח האיטלקי מככב כאן ובגדול ויגרום לכם לרצות לזלול.

חייבת לציין גם את כריכת הספר המקסימה שממש קשה להוריד ממנה את המבט. היא מצליחה להמחיש בצורה הכי טובה שיש את התפאורה הנפלאה של העלילה. הספר כאמור קליל וכיפי והוא מדבר על התחלות חדשות, החיפוש אחר האושר והגשמת חלומות. אז קחו לגימה מהלימונצ'לו ותרשו לעצמכם ליהנות מסיפור אופטימי על תקווה, תעוזה, הרפתקה וגם הזדמנות שניה לאהבה. 

שורה תחתונה: "חלום על איטליה" הוא ספר מהנה, קליל וכתוב נהדר אשר יגרום לכם לרצות לטוס לאיטליה כבר מחר! 

365 עמודים
תרגם מאנגלית: שי סנדיק
הוצאת אריה ניר ומודן 
שנת הוצאה: 2022



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...