יום שלישי, 21 ביוני 2022

סוס שחור

סוס שחור / גרג הורביץ


אוואן סמוק, "האיש משומקום" חוזר והפעם הוא מקבל שיחת טלפון מראש קרטל מקסיקני בשם אראגון אוראה אשר בתו, אנחלינה נחטפה בעיצומה של מסיבת יום הולדתה ה-18. האב הוא אולי טיפוס קשוח ומעורר אימה מנקודת מבטם של פקודיו ואוייביו , אבל כשמדובר בבתו האהובה שעבורו היא האור של חייו והדבר הטהור היחיד שיש לו, הבעת פניו ודרך חשיבתו משתנה לגמרי. אראגון מבקש מאוואן לעזור לו להשיב את בתו הביתה. מי שחטפו אותה הם "הלאונס", קרטל מתחרה הידוע באכזריותו הרבה ואחד האויבים הגדולים של אראגון. בכל דקה שעוברת חייה של אנחלינה נמצאים בסכנה הולכת וגוברת. 

אוואן לא בטוח שהוא מעוניין לשתף פעולה עם אראגון ולסכן את חייו למען טיפוס מפוקפק כמוהו. לכן, בטרם הוא מוכן לקבל על עצמו את המשימה הוא מציב בפני אראגון תנאים שהולכים להכאיב לו מאוד, בעיקר בכיס אבל לא רק. השאלה היא האם אראגון יהיה מוכן להיכנע לתנאיו של אוואן, אדם שהוא לא מכיר ולא בוטח בו? אוואן סמוק מצידו לא מתכוון לוותר על עקרונותיו. הוא פועל על פי עשרת הדיברות שאותם למד שנים קודם לכן בהיותו נער הפועל כמתנקש מטעם גורם ממשלתי חשאי. 

אז מה צפוי לאוואן סמוק הפעם? האם חייה של אנחלינה יינצלו? והאם תהיה התפתחות ביחסיו עם שכנתו, מיה אשר אט-אט נכנסת יותר ויותר לליבו? את כל התשובות תמצאו בספר הפעולה הנהדר: "סוס שחור"! 

אני מאוד אוהבת את כתיבתו של גרג הורביץ ואת סדרת הספרים בכיכובו של "האיש משומקום" הלוא הוא האיש והאגדה: אוואן סמוק. אוואן הוא טיפוס קשוח שכישורי הלחימה שלו יוצאים דופן, אבל לעומת זאת כישוריו החברתיים שואפים לאפס כי מגיל צעיר אף אחד לא הכווין אותו לחיים. אבל אוואן חי, אם הוא רוצה בכך וגם אם לא, בסביבת אנשים נוספים ובכל פעם הוא לומד קצת יותר כיצד לפתוח את ליבו ולתת לרגשות מקום בחייו. הרגעים האלה שבהם הוא מראה פגיעות וקצת רגש, הם אלה שכה מייחדים את דמותו. 

הספר יפגיש אתכם בשנית עם מיה, השכנה של אוואן ובנה הצעיר פיטר שעימם אוואן לומד שיש חיים מעבר למשימות ולמבצעי הצלה, ועם ג'ואי, ההאקרית הצעירה שעוזרת לאוואן במשימותיו והיא בין האנשים הבודדים המצליחים לחדור לליבו של אוואן הקשוח. כמו שקרה בספרים הקודמים בסדרה, גם הפעם הספר מסתיים באופן כזה שמשאיר טעם של עוד... העלילה טובה, מותחת, קצבית, תזזיתית וגדושה באקשן בלי הפסקה, ממש כמו לצפות בסרט פעולה מהנה וטוב שמרתק אתכם למסך. רק קחו בחשבון שיש פה הרבה אלימות ואפילו סדיסטית, דבר שמאפיין את הסדרה של פרויקט x. אגב סדרה, בקרוב הספרים יעובדו לסדרת טלוויזיה כך שבהחלט יש למה לצפות! 

שורה תחתונה: התגעגעתם ל"איש משומקום"? אז אתם חייבים לקרוא את "הסוס השחור" ולהיסחף להרפתקה החדשה והמסחררת המצפה לו על גבול מקסיקו-ארה"ב בלב ליבו של אזור שליטתם של הקרטלים הרצחניים. 

510 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
הוצאת דני ספרים 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...