יום שני, 27 ביוני 2022

מתנת התופרת

מתנת התופרת / פיונה ואלפי


הארייט מגיעה מאנגליה לפריז על מנת להעביר שנה בהתמחות בסוכנות גאימה ליחסי ציבור. כשהיא התבשרה על קבלתה לסוכנות לא הייתה נרגשת ממנה. העבודה בפריז קסמה לה מאוד, אבל מה שהניע אותה להגיע לפריז היא תמונה ישנה בשחור לבן שבה מצולמות שלוש נשים צעירות. את התמונה הארייט מצאה בתוך קופסה שהוסתרה עמוק בארונה. הקופסה הייתה שייכת לאימה שמתה שנים לפני כן בנסיבות טרגיות.

הארייט הייתה נחושה לגלות מי הן אותן הנשים שבתמונה. סוכנות גאימה שאליה התקבלה ממוקמת באותו המקום שבו צולמה התמונה עשרות שנים קודם לכן. תוך כדי התמחותה, הארייט מתחקה אחר הסיפור שמאחורי התמונה שהוא בעצם גם הסיפור שלה. אחת משלוש הנשים היא למעשה סבתה, קלייר אשר מתה בטרם הארייט נולדה. הארייט שמרגישה לבדה בעולם, אבודה, חרדתית ובלי שורשים, להוטה לגלות כל פרט אפשרי אודות סבתה קלייר. 

השנה היא 1940 וקלייר, מיריי ווויויאן עובדות כתופרות בבית אופנה מצליח. אבל הזמנים הם קשים ואפלים ופריז, איר האורות הופכת לכבויה ואפלה לאחר פלישת הנאצים. שלוש הצעירות חוות חוויות מטלטלות וכל אחת מהן מקבלת החלטות המשפיעות על המשך חייה. מיריי נחושה לקחת חלק במאבק נגד הנאצים. ויויאן המסתורית לא מנדבת פרטים רבים אודותיה, וקלייר שהגיעה לעיר האורות מעיירת נמל רדומה, שואפת לחיי זוהר ופאר ומנתבת לשם את חלומותיה. אבל ימי המלחמה והאימה השוררת ברחובות אירופה כולה, מעמידים את שלוש הצעירות מול מצבי קיצון שמביאים אותן לנהוג בדרכים שלא חלמו עליהן. 

מה הארייט תגלה אודות סבתה קלייר ושתי חברותיה מיריי וווייויאן? ואיך הגילויים ישפיעו על חייה? את כל התשובות תמצאו ברומן ההיסטורי המרתק: "מתנת התופרת"! 

רומנים היסטוריים המתרחשים בתקופת מלחמת העולם השנייה תמיד ריתקו אותי ולכן, אני לא מתפלאת שמצאתי את עצמי נסחפת בסיפור המרתק הזה אשר נע בין עבר והווה, ובו מככבות נשים מעוררות השראה המגלות אומץ לב וגבורה במעשיהן מעוררי ההשתאות. למרות כל הכאב והסבל השוררים בימי מלחמה קשים, הן בחרו בחיים ונאבקו למען העתיד. הן גילו נחישות ואחוות נשים ותמכו זו בזו ברגעים הכי קשים. 

הן סיפור העבר והן זה של ההווה היו מעניינים וסוחפים. הארייט הגיעה לפריז להכיר טוב יותר את השורשים שלה ובכך, היא מצאה תשובות לסימני שאלה שהיו לה בחייה. סיפור משפחתה חשף בפניה פיסת היסטוריה יקרה מפז ואפשר לה להכיר טיב יותר את עצמה ולהפוך לאישה שלמה ועוצמתית הרבה יותר. כולי תקווה שיתורגמו עוד ספרים של הסופרת אשר הותירה רושם רב בכתיבתה היפה שהפכה את חוויית הקריאה לנפלאה. 

שורה תחתונה: "מתנת התופרת" הוא סיפורן העוצמתי של נשים צעירות  אשר פועלות על פי מצפון ליבן ומגלות אומץ לב ונחישות בפועלן. 

285 עמודים
מאנגלית: דינה עזריאל
הוצאת אהבות
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...