יום רביעי, 29 ביוני 2022

24 מדרגות

24 מדרגות / גלית טויטו


תכירו את הגר. צעירה בשנות ה-20 לחייה שהחליטה להותיר את עברה מאחור ולברוח כי היו לה סיבות טובות לכך. למזלה, היא מצאה עבודה שהתאימה לה כמו כפפה ליד והיוותה עבורה מקום מפלט. העבודה היא בביתו של אדם מסתורי אשר מנהלת משק הבית שלו כבר מבוגרת ומתקשה לעשות לבדה את כל עבודות הבית. הגר תשמש כעוזרת, תנקה ותסדר, תגיש לבעל הבית את ארוחותיו ובנוסף, מובטח לה חדר משלה בבית המרווח.

אבל עם התפקיד ישנם מספר תנאים חריגים. אסורה עליה היציאה מהבית. כמו כן, בעל הבית מסתגר בחדרו ולא מוכן לכל מגע עם אנשים ובטח לא עם הגר. היא מנקה את חדרו בזמן שהוא מתקלח, היא משאירה את ארוחותיו מחוץ לדלת חדרו שבקומה השנייה ורק לאחר שירדה במדרגות, הוא פותח את הדלת בכדי לאסוף את ארוחותיו. והכל מתנהל בשעות קבועות, ממש כמו מסדר צבאי.

כך מתנהלים ימיה של הגר שאפילו לא יודעת איך נראה המעסיק שלה. אז מי הוא אותו מעסיק מסתורי? מדוע הוא מסתגר בחדרו? ומה צפוי להגר בהמשך שהותה בביתו? את כל התשובות תמצאו ב: "24 מדרגות"!

הספר כתוב בגובה העיניים בצורה מעניינת וקולחת. העלילה מועברת בגוף ראשון ובאמצעות נקודות המבט של הדמויות המרכזיות. יחד עם העלילה הזורמת, צרמו טעויות הגהה שהופיעו מידי פעם ולי אישית מאוד הפריעו במהלך הקריאה. הספר משתייך לז'אנר הרומן הרומנטי. יש בו אהבה, התמודדות מול טראומות, אובדן ואלימות, ולמרות הקשיים מולם מתמודדות הדמויות קיימת בסיפור גם אופטימיות שמוכיחה כי גם כשהמצב נראה חסר תקווה, תמיד יש סיכוי להפוך את החושך לאור, להתגבר על אירועי העבר ולהתחיל מחדש. 

זהו סיפור על שני אנשים שבורים ופגיעים אשר מתמודדים עם עבר מורכב וכאוב. שניהם חוו סבל, איבדו את האמון באנשים ובנו סביבם חומה בצורה. כל אחד מהם מתמודד בדרך אחרת עם הקשיים בחייו. שניהם נמצאים במצוקה והחושך שולט בחייהם, ואולי ביחד הם יאפשרו למעט אור לחדור למציאות חייהם ולתקווה לשוב לליבם ובכך המגננות שעטו על עצמם יקולפו בהדרגה שכבה אחר שכבה.

שורה תחתונה: "אופטימיות זה שם המשחק" זה לא רק שם של סרט. זאת גם דרך חיובית לחיות את החיים.

165 עמודים
עריכה: זוהר גולדפרב
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...