יום שלישי, 7 ביוני 2022

אהבה בנסיבות מחמירות

אהבה בנסיבות מחמירות / תמי שמש קריץ

 

תכירו את נעמה. נשואה ורע לה. הקשר שלה עם אדם, בעלה לא כתמול שלשום. הוא אדיש אליה ומרוחק ולא נראה שמטרידה אותו חוסר התקשורת ביניהם. לנעמה ואדם יש שתי בנות מתבגרות שהגדולה שבהן החלה לנהוג באמה באלימות. הנערה החליטה שבית הספר זה לא בשבילה וכל מה שמעסיק אותה זה לריב בעיקר עם אמה. במקום לתמוך באשתו, אדם החליט לעמוד לצד בתו וגם הוא בא בטענות לנעמה בנוגע לשלל נושאים. 

נעמה ואדם מאוד שונים זה מזה. נעמה חברותית ואוהבת לבלות במחיצת אנשים, בעוד שאדם הוא טיפוס מסוגר שמעדיף את הלבד. בתחילת הקשר אופיו של אדם קסם לנעמה אבל ברבות השנים הדברים שאהבה אצלו הפכו בעיניה למגרעותיו. אדם לא מונע מנעמה לצאת ולבלות לבד, והיא אכן יוצאת לבלות גם אם לעיתים מפריע לה שאדם לא מצטרף אליה. כשהיא יוצאת לטיול עם חברים על יאכטה באיי יוון, היא מחליטה לעשות מה שלא עשתה עד כה, למצוא לה מאהב היות וגם התשוקה בנישואיה נעלמה.

אבל לא רק חיי הנישואים והמשפחה מסובכים עבור נעמה. היא פוטרה מעבודתה כשדרנית רדיו בתוכנית לילית. היא מאוד אהבה את עבודתה, הרגישה טוב בתפקידה ורצתה לשאת בעול הפרנסה יחד עם אדם. להיות מובטלת זה כלל לא בשבילה, אם כי היא מתעקשת רק על עבודה שמעניינת אותה. זאת הסיבה שהיא מנסה את מזלה בתור די ג'יי אבל לאור חוסר ניסיונה בתחום מקור פרנסה מזהיר זה לא. כל השינויים בחייה גורמים לנעמה לצאת מאיזון

נעמה ממשיכה בחייה כשבצד אחד בעלה ובנותיה שאפילו אותן היא די זנחה למרבה בושתה ובצד השני הגבר שנכנס לחייה בעקבות החופשה ביוון. מה שהתחיל כרומן מזדמן בחופשה מתפתח לידידות עמוקה ובהמשך הסקס ביניהם שוב על הפרק, רק שהפעם גם הרגש קיים. נעמה רוקדת על שתי חתונות תקופה לא מבוטלת אבל יגיע הרגע שבו היא תצטרך להכריע: פנינו לאן? מה נעמה תחליט? תקראו את הספר ותגלו!

אהבתי את האופן שבו מועברת העלילה. יש בכתיבה חדות, שנינות רבה שלעיתים אף מעלה חיוך על הפנים. כמו כן, משולבות בפרקים מילים מתוך שירים אותם רובנו מכירים. יחד עם הכתיבה הטובה, הרגשתי צורך לקרוא את הספר עם הפסקות מאחר וגיבורת הספר מרחיבה ומתעמקת בשלל פרטים והתרחשויות. הספר מדבר על בגידות בחיי נישואין ומשברים הן בזוגיות והן בפן המקצועי. כמו כן, ישנה התייחסות להפרעות אכילה וגם ליחסי הורים וילדים ועל האופן שבו כל הורה מתמודד עם גיל ההתבגרות של ילדיו בדרך שונה.

העלילה מועברת בגוף ראשון מפיה של נעמה, דמות מאוד אנושית ובעלת פגמים, חברותית ומלאת רגש שבהחלט ניתן להזדהות עמה בחלק מהדברים. חיי הנישואים שלה כבר לא מתפקדים. הם מתפרקים יותר ויותר בכל יום שעובר. אבל היא חוששת לקחת את הרגליים ולעזוב היות בעלה הוא המפרנס של הבית מאחר והיא כבר לא עובדת. וחשוב יותר היא אוהבת את בעלה, אבל ניכר שהאהבה שינתה פניה. אחרת היא לא הייתה מחפשת ריגושים אצל גבר אחר. 

אומרים שהפכים נמשכים אחד לשני ונעמה ואדם הם הפכים גמורים וזה אכן הוביל לחתונה. אבל המבחן האמיתי הוא בחלוף השנים ואם תשאלו את נעמה, מה שבעבר נראה לה מקסים ומושך אצל אדם, היום מרתיע ומעצבן אותה. אנשים משתנים עם השנים. אבל השאלה הגדולה היא האם הזמן שלהם יחד והאהבה על מגוון צבעיה יצליחו לאחות את השברים בחיי הנישואים? ומה לגבי הקשר מלא התשוקה והאינטנסיבי עם המאהב? האם צפוי להם עתיד משותף? אצל נעמה הפתרונות.

330 עמודים
עורך הספר: חיים פסח
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2022

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...