יום חמישי, 1 בספטמבר 2022

הילד, החפרפרת, השועל והסוס

הילד,  החפרפרת,  השועל והסוס / צ'רלי מקיסי


זהו סיפור אוניברסלי שניתן לקרוא אותו בכל גיל. מקטן ועד גדול. הספר גדוש בחיוביות ואופטימיות ובתובנות רבות לחיים. 

במרכז הסיפור ישנן ארבע דמויות מרכזיות: ילד שלא להיות בודד ויש לו הרבה שאלות ותהיות. חפרפרת פיקחית עם חיבה גדולה לעוגה שלא תמיד יודעת לבטא את רחשי ליבה אך מוצאת בכל זאת דרכים להביע את רגשותיה. שועל שתחילה מצטייר כמאיים אך השליליות שבו נעלמת במהרה ואותו שועל ליווה את הדמויות בשתיקתו. הסוס היה החיה האחרונה שהצטרפה לחבורה הקטנה והמגוונת. הוא החיה הכי גדולה שיצא לשלושה האחרים להכיר וכמו חברתו החפרפרת,  גם לסוס ישנן תובנות על החיים ומילות עידוד עבור מי שזקוק לשמוע אותן.

הספר הזה מאוד סקרן אותי מיד עם קבלתו מאחר והוא הגיע עטוף בצורה מאוד מיוחדת ויפה ולעטיפתו הוצמדו פרחים יבשים שהפיצו ניחוחות נפלאים. כמו כן, לספר צורפה גלויה המספרת על הספר ובצדה האחורי ישנו ציטוט מתוך הספר. באמצעות ארבע דמויות מקסימות ומלאות בטוב לב, הכותב מביא לקוראים שלל של תובנות לחיים וכותב על החשיבות של מחשבות חיוביות, של חברות ואהבה מכל סוגיה בחיינו, בדגש על אהבה עצמית. ישנה גם התייחסות לקבלת השונה, התמודדות עם פחדים וקשיים, וגם מסרים מחזקים ומרוממי נפש כמו לא לוותר שקשה אלא לצאת מחוזקים מהקושי ולא להסתכל על מה שאין אלא להתמקד בקיים. 

הילד,  החפרפרת,  השועל והסוס הן דמויות מאוד שונות זו מזו. ולמרות השוני הקיים הן מצאו שפה משותפת. שפת האהבה. הארבעה תמכו אחד בשני,  נהנו מהביחד ולמדו יחד כלים שישמשו אותם בהמשך דרכם. דרך שאולי לא תהייה קצרה וגם לא קלה, אבל אם יחשבו בצורה חיובית ויחייכו, החיים יחייכו אליהם בחזרה. גם הטבע מקבל התייחסות בצורת תפאורה מלאת הוד המעניקה עוצמה והשראה לצופה בנפלאות הטבע. 

שורה תחתונה: סיפור אוניברסלי וגדוש בתובנות. ספר שירומם לכם את מצב הרוח לא משנה באיזה עמוד תחליטו אותו לפתוח! 

מאנגלית: עפרה אביגד
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...