יום שבת, 3 בספטמבר 2022

ולריה ילדה משום מקום

ולריה ילדה משום מקום / דורון טלר


תכירו את תומס בראון המוכר גם בשם תום בר-און. תומס נולד באנגליה להורים שלא היו חמים כלפי ילדיהם. מיד כשהזדמן להם, תומס ואחותו הקטנה עזבו את אנגליה ועברו לישראל שבה גרו במושב עם דודים שהיו עבורם מאותו הרגע להורים וסיפקו לכם את כל החום והאהבה שהיו חסרים להם בבית. שנים אחרי, תומס קיבל הצעת עבודה מפתה בחברת הייטק שמצריכה מעבר זמני ללונדון. הוא מקבל את המשרה ועובר ללונדון. 

תומס התגורר בגפו בדירה שכורה. הוא הקדיש את ימיו לעבודתו ומאחר ועבר גירושים מכוערים, לא מיהר להעמיק קשר רומנטי עם מישהי חדשה אלא הסתפק בקשרים מזדמנים. היו לו חיים נוחים של רווק חסר דאגות. אבל הכול השתנה כשבבוקר אחד עת יצא לעבודה מצא על מפתן דלתו ילדה זרה שישבה על המדרגות. תומס ניסה להבין מי היא אותה ילדה ששיער כי גילה לא עולה על 8 או 9 שנים.

בצעד נמהר ולא מוסבר, תומס מכניס את הילדה ששמה הוא ולריה לביתו. ולריה אינה מדברת ומסתבר שגם אינה שומעת. תומס ושכנתו המבוגרת, מרתה, שהיא בעלת הדירה אותה הוא שוכר, מעדכנים את המשטרה על אודות הילדה שנמצאה. המשטרה וכל הגופים הרלוונטיים לא מצליחים לגלות מידע חדש על ולריה. ככל שחולפים הימים, תומס נקשר אליה והיא אט-אט נכנסת לליבו. הוא מבין שולריה עברה טלטלה קשה בחייה והוא רוצה למנוע ממנה סבל נוסף ועל כן נלחם בשיניו על מנת שהיא תישאר תחת השגחתו וינתן לה כל הטיפול הרפואי והנפשי שנדרש לשם שיקומה. 

האם תומס יצליח בשאיפתו להגן על ולריה? האם יצליחו לגלות מהיכן היא הגיעה ומדוע ננטשה על מפתן דלתו? את כל התשובות תמצאו בספר הדרמה: "ולריה ילדה משום מקום"!

הספר כתוב בצורה רהוטה, טובה וקולחת ומתאר ברגישות את מאבקו של גבר צעיר למען ילדה שהופיעה בחייו בפתאומיות גמורה. ולריה שינתה את מציאות חייו של תומס. אין משהו בחייו שלא השתנה מאז אותו היום שבו צצה בחייו. הקשר היפהפה שהתפתח בין תומס ובין ולריה היה מקסים ומרגש. ולריה אשר סבלה מלקות, התקשתה לבטוח באנשים והייתה בה פגיעות רבה. היא לא דיברה, לא ידעה לקרוא ולכתוב ולא הכירה את שפת הסימנים אבל היא החלה לבטוח דווקא בתומס שלא היה לו כלל ניסיון עם ילדים. ותומס מצידו למד הודות לולריה מהי אהבה טהורה. 

דמותו של תומס מקסימה וגדושה באנושיות וחמלה. לצד מאבקו של תומס למען עתידה ושלומה של ולריה ורצונו להעניק לה את כל הכלים שיהפכו את חייה לטובים ומאושרים, הוא גם נאלץ להתמודד עם שינויים מבחינה מקצועית. כמו כן, הוא גם פותח את ליבו לסיכוי נוסף לקשר רומנטי בתקווה שהפעם יהיה לו יותר מזל בתחום. ובהכול ולריה נוכחת ללא עוררין כי עבור תומס היא נמצאת בראש מעייניו.

שורה תחתונה: זהו סיפורה של ולריה ילדה משום מקום שהפציעה יום אחד לחייו של תום. מאותו הרגע הוא לקח על עצמו מטרה נעלה - לדאוג כי חייה של ולריה יהיו טובים ובלי אף טלטלה. 

393 עמודים
עריכה ועריכה לשונית: נורית שי
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2022


 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...