יום שלישי, 30 באוגוסט 2022

התיאוריה הבלונדינית

התיאוריה הבלונדינית / קריסטין הרמל


תכירו את הרפר,  עורכת דין המתמחה ברישום פטנטים שהפכה לשותפה זוטרה במשרד עורכי דין בעל שם ומוניטין. היא מרוויחה טוב ומאוד אוהבת את מה שהיא עושה. אז מה כבר חסר לה בחיים? רק דבר אחד: אהבה. לפני 3 שנים הבן זוג שלה נפרד ממנה כי הוא לא הצליח להתמודד עם העובדה שהיא יותר מצליחה ממנו. הוא לא פרגן לה כשהתקדמה בתפקידה ואם זה היה תלוי בו היא כבר הייתה מתפטרת ונשארת בבית לגדל ילדים. הרפר בת ה-35 כבר חודשים ארוכים לבד ולא מצליחה למצוא זוגיות. היא הגיעה למסקנה שהגברים חוששים ממנה ופשוט לא רוצים לצידם אישה חזקה, מוכשרת וקרייריסטית.

כשהרפר נפגשת עם שלוש חברותיה הטובות הן מחליטות להוציא לפועל את תאוריית הבלונדינית שלפיה הרפר תעמיד פנים שהיא בלונדינית קלת דעת וחסרת השכלה ובמילים אחרות בלונדינית טיפשה. המטרה היא לבחון האם גברים יתחילו לשים לב אליה יותר אם תעמיד פנים שאין לה הרבה שכל בראש. וכך יוצא לדרך הניסוי שאמור להימשך שבועיים שבמהלכם הרפר תשנה את סגנון הלבוש ואת הדרך שבה היא מתאפרת ומדברת. היא ממציאה לעצמה מקצוע חדש ומכניסה סלנג למשפטיה המאוד לא מתוחכמים. המכנה המשותף בין הרפר האמיתית לזו המחופשת לטיפשה נמצא רק בשם.

האם התיאוריה הבלונדינית תוכיח את עצמה והרפר תגלה שכטיפשה היא הרבה יותר מבוקשת בקרב הגברים? לאילו מסקנות התאוריה הזו תוביל אותה? את כל התשובות תמצאו בספר הקליל: "התיאוריה הבלונדינית"!

אני מאוד אוהבת את הכתיבה של קריסטין הרמל. קראתי את רוב ספריה ואני מתכוונת להשלים ולקרוא גם את אלו שטרם הגעתי אליהם. הרמל כותבת נהדר בעיני. הספר היה קליל, חביב וקולח ומתאים להגדרה של ספר טיסה שיעביר לכם את הזמן בנעימים, אם כי הוא פחות מוצלח לדעתי משאר ספריה. בשנים האחרונות הרמל מתמקדת דווקא ברומנים היסטוריים על מלחמת העולם השנייה ובעיני הם גם הכי מוצלחים שלה. הספר "התיאוריה הבלונדינית" יצא לאור באנגלית בשנת 2007 ואכן הרגשתי בעת הקריאה שמדובר בספר יותר ישן שלה. 

החיבור שלי לעלילה ולדמותה של הרפר לא היה מידי. לקח לי לא מעט פרקים בכדי להתחבר לסיפור ורק במחצית השנייה שלו הרגשתי שהעלילה התחילה לצבור תאוצה ואהבתי את האופן שבו היא התפתחה ואת המסרים והתובנות שהרמל הציגה בספר. באמצעות דמותה של הרפר, אישה עוצמתית, אינטליגנטית ומבריקה, אנו נחשפים לצד מאוד לא מחמיא של גברים שוביניסטים שמחפשים אישה שתקשיב להם ותנפח להם את האגו, כזו שיצליחו לשלוט בה ושחלילה לא ירגישו מאוימים ממנה. אבל בסיפור מתגלה כי קיימים שני צדדים למטבע ועל כך הרפר הולכת ללמוד הודות ל"תיאוריה הבלונדינית"!

שורה תחתונה: האם בלונדיניות נהנות יותר? אם תשאלו את הרפר היא תגיד לכם שזה שטויות במיץ! 

266 עמודים
מאנגלית: ניצה פלד
הוצאת הכורסא
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...