יום שלישי, 1 בנובמבר 2022

המשחק האחרון

המשחק האחרון / בראד פרקס


תכירו את טומי ג'אמפ, שחקן תיאטרון בן 27 אשר את תקופת הצלחתו על בימות ברודוויי כילד הוא אינו מצליח לשחזר כעת. טומי מאורס לאמנדה, ציירת שחולמת להציג את יצירותיה בגלריה נחשבת. אמנדה לא עובדת וטומי הוא זה שמביא את הכסף הביתה אם כי מצבם הכספי אינו מזהיר. לכן, כשחבר ילדות פונה אליו עם הצעה שתכניס לו סכום כסף עצום, טומי מחליט לקבל את ההצעה. במיוחד לאור העובדה שאמנדה סיפרה לו שהיא בהריון והדבר עודד אותו לעשות את הצעד הזה למען המשפחה שיקים. 

אותו חבר ילדות הפך לסוכן אף. בי.איי ומציע לטומי להתחזות לאדם ששדד בנק, להסגיר את עצמו, להודות באשמה ולהיכנס לכלא. בזהותו המפוברקת יהיה על טומי להתיידד עם אסיר, בנקאי לשעבר, שהואשם בהלבנת הון ושיתוף פעולה עם קרטל סמים מקסיקני בשם ניו קולימה. אותו אסיר מסתיר מסמכים שיכולים למוטט את הקרטל כולו וה-אף.בי.איי נחוש להשיגם בהקדם. הבעיה היא שהאסיר מסרב לחשוף את המקום שבו החביא את המסמכים היות והם הסיבה היחידה שמונעת מאנשי הקרטל האכזריים לחסל אותו ואת משפחתו. 

טומי כאמור הסכים להצעה שתכניס לו כסף רב לחשבון הבנק. עם כניסתו לכלא הוא קיבל מחצית מהסכום. בכלא הוא מנצל את כישוריו כשחקן ונכנס ברצינות רבה לזהותו החדשה. הוא אמור להעביר בכלא תקופה של עד חצי שנה שבסופה עם מילוי תפקידו בהצלחה הוא יקבל את שאר הכסף שהובטח לו וכך יוכל להתחיל בחיים רגועים ובלי לחצים כספיים. אבל מסתבר שלא רק סוכני האף.בי.איי להוטים להשיג את המסמכים המפלילים. גם אנשי הקרטל המקסיקני מעוניינים להגיע למסמכים על מנת להעלים כל ראייה שיכולה לפגוע בקרטל. 

בפני טומי עומדת משימה קריטית והוא עומד לגלות כי כלל לא פשוט לעמוד בה. במיוחד כשהדברים מסתבכים בשלל דרכים מטרידים שיעמידו את החופש של טומי ואף את חייו בסכנה. האם טומי יעמוד בהצלחה במשימה שהוטלה עליו? מה צפוי לו בתקופת שהותו בכלא? את כל התשובות תמצאו במותחן המהנה: "המשחק האחרון"! 

זהו הספר הראשון של בראד פרקס שאני קוראת והתרשמתי ממנו מאוד לטובה. אהבתי את אופן כתיבתו וגם את ההומור העצמי שגילה. כך למשל כשטומי קרא בכלא ספר מתח בשם "קרוב ממה שנדמה", טומי ציין כי מדובר בספר של סופר שהוא מעולם לא שמע עליו. והרי שכותב הספר המוזכר הוא בראד פרקס עצמו. הספר קצבי, סוחף ומרתק, הפרקים קצרים, קולחים ובלי רגע דל. כמו סרט טוב שנהנים להתעמק בו. היו לא מעט תפניות בעלילה, אם כי אני חייבת לציין שמרובן לא הופתעתי ודי ניחשתי מה הולך לקרות אבל אין הדבר פגם בחוויית הקריאה. 

העלילה הועברה בגוף ראשון בפרקים שבהם הוצגה נקודת מבטו של טומי ויתר הפרקים הועברו בגוף שלישי. את הסיפור הבדיוני הסופר ביסס, אם כי בצורה רופפת, על הסיפור האמיתי של בנק ואקוביה שבו לא בוצע פיקוח כנדרש ונעשתה תקשורת עם חלפני כספים מקסיקניים שהביאה להלבנת כספים שבגינה הבנק קיבל עמלה מהקרטלים המקסיקניים בשווי של מיליארדי דולרים. לפעמים המציאות עולה על כל דמיון. 

שורה תחתונה: "המשחק האחרון" הוא מותחן קצבי ומהנה שישאיר אתכם דרוכים כמעט עד העמוד האחרון! 

375 עמודים
מאנגלית: אסנת הדר
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....