יום שלישי, 22 בנובמבר 2022

לפני שראיתי אותך

לפני שראיתי אותך / אמילי הוטון


תכירו את אליס. היא הגיעה למחלקת שיקום בבית החולים לאחר שנפצעה קשה בשריפה שפרצה במקום עבודתה. עד אותו אירוע מטלטל, היא חייתה בשביל עבודתה התובענית שהעסיקה אותה מבוקר ועד שעות הערב המאוחרות. אליס הייתה טובה במה שעשתה והייתה גאה במעמדה בחברה. אבל כעת, בעקבות הפציעה הקשה היא מסתגרת במיטת בית החולים ותוחמת את שטחה בווילונות הכחולים המקיפים את מיטתה. היא לא מוכנה שאף אחד יראה את פניה וסוגרת את ליבה בפני כל העולם. אפילו את קולה היא לא ממהרת להשמיע. השריפה גזלה ממנה את החיים שהכירה עד כה והצלקות שלה הן חיצוניות ופנימיות. 

תכירו את אלפי. הוא מאושפז באותה המחלקה שאליה הגיעה אליס. הוא איבד את רגלו בתאונת דרכים קשה אבל משתדל שלא לאבד את רוחו. אלפי הוא טיפוס אופטימי שמנסה לעודד את כל המטופלים שמסביבו. כשאליס מגיעה ומקבלת את המיטה שלידו, הוא מיד מנסה לפתוח איתה בשיחה אך נענה בדממת אלחוט. אבל אלפי הוא לא הטיפוס שמתייאש. הוא מתעקש לפנות לאליס מידי יום ביומו עד שיזכה ממנה למענה.

אט-אט השניים שהפכו בעל כורחם לשכנים במחלקת השיקום, הופכים לידידים טובים הנמצאים שם האחד בשביל השני, גם אם הם מעולם לא ראו זה את פניו של זה. אליס ממשיכה להתמיד ברצונה להסתתר מאחורי הווילונות, ואלפי נאלץ להסתפק בקולה ובידה המושטת לעברו. נוכחותם האחד בחיי השני הופכת למשמעותית עד מאוד. הרבה מעבר למי ששיערו. 

אבל מה יקרה ברגע ששהותם בבית החולים תגיע לסיומה? האם ישובו להיפגש? ואיך יתאוששו מהטלטלה הקשה שהתרחשה בחייהם? תקראו את הספר המרגש הזה ותגלו! 

אהבתי את הספר ואת הדמויות שבו שהיו נוגעות ללב ומקסימות. העלילה טובה, קולחת והועברה בפרקים קצרים שסופרו בגוף שלישי מבעד לעיניהן של שתי הדמויות המרכזיות בספר. למרות ההתייחסות לאירועים מורכבים מהחיים כגון צלקות נפשית ופיזיות, חרדות ופציעות, הספר מצליח לגעת בנושאים הללו ברגישות ובקלילות. חייבת גם לציין לטובה את הכריכה היפהפייה והצבעונית של הספר שממש קשה להוריד ממנה את העיניים. 

אהבתי מאוד את דמותה של אליס אשר הטרגדיה האישית שלה טלטלה את עולמה ואילצה אותה לחשב מסלול מחדש. ואת דמותו של אלפי שלמרות התאונה הטראגית שחווה והחרדות שהגיעו בעקבותיה, הוא ניסה להסתכל על חייו באופטימיות ולהקרין טוב וחיוביות לכל סובביו. גם דמויות המשנה בספר היו מקסימות בעיני, ובראשן, שרה, חברתה הטובה של אליס שהתגלתה כחברה מקסימה ותומכת במיוחד.

שורה תחתונה: זהו סיפור מקסים ומרגש על שני אנשים פגיעים ומצולקים שלמדים מחדש לחיות ולאחות את שברי חייהם. 

355 עמודים
מאנגלית: דלית כהן
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2022 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....