יום ראשון, 20 בנובמבר 2022

האישה ששבה לחיים

האישה ששבה לחיים / בת מילר

תכירו את פרל. היא נשואה לדני והשניים מתגוררים כ-5 שנים בעיירה קטנה בצרפת בבית מבודד שבשטחו הפרטי ישנו יער. אירוע מטלטל גרם להם לקבל את ההחלטה לעזוב את אנגליה, להתרחק מהמשפחה המורחבת ולעבור לצרפת ומאז זה רק שניהם ובלי אף אחד אחר בחייהם. לא קרובי משפחה ואפילו לא חברים. מה שהתרחש בעבר הותיר את פרל פגיעה ומעורערת מאוד ומאז חייהם התנהלו בצורה שלווה, מונוטונית ובלי אירועים מיוחדים. 

אבל אז פרל קיבלה שיחת טלפון בלתי צפויה מאחיה הגדול, גרג, עימו לא הייתה בקשר כבר למעלה משנה. בשיחה, גרג עדכן אותה כי אביהם מאושפז בבית החולים וכי אלו הם ימיו האחרונים. פרל התערערה לגמרי מהידיעה. הקשר בינה ובין אביה נותק לפני עשורים רבים מאז שהאב עזב את הבית כשהיא והאחיה היו צעירים ונישא מחדש. 

למרות התחושות הקשות והספקות, פרל מחליטה לטוס לאנגליה בכדי להיפרד מאביה. היא מאחרת את המועד אך מגלה כי בצוואתו האב הותיר לה יומנים אותם כתב בסימני קצרנות, צורת כתיבה שהייתה מוכרת הן לו והן לפרל. פרל מתחילה לקרוא ביומנים ומגלה כי למרות הנתק ביניהם, אביה לא שכח אותה וחשב עליה מידי יום ביומו. באמצעות היומנים פרל מגלה אודות אביה יותר מאשר ידעה עליו בתקופה שבה היה בחיים. בנוסף, היא זוכה להזדמנות להתחלה חדשה באופן מרגש במיוחד. 

מהם אותם גילויים אשר פרל תיחשף אליהם תוך כדי קריאת היומן ואיך הם ישפיעו על חייה? איזה עבר כואב פרל הותירה מאחור? את כל התשובות תמצאו בספר הנפלא: "האישה ששבה לחיים"! 

העלילה מועברת באמצעות נקודת מבטה של פרל ונקודת מבט נוספת של דמות מרכזית בעלילה. כמו כן, מוצגים מידי מספר פרקים קטעים מיומנו של האב. אותם קטעי יומן חופפים לקצב התקדמותה של פרל בפיענוח יומניו של אביה. 

מאוד נהניתי מקריאת הספר שהיה נהדר ומרתק לכל אורכו. יש משהו ממגנט בכתיבתה של בת מילר שגרם לי לשקוע בעלילה ולרצות להכיר טוב יותר את הדמויות שהיו מעניינות, מרתקות ומעוררות רגש. הספר מדבר על קשרי משפחה, אובדן, סודות משפחתיים והזדמנות שנייה בחיים. אני אהבתי את הספר וכולי תקווה כי יתורגמו ספרים נוספים של הסופרת שהותירה רושם רב בכתיבתה.

שורה תחתונה: "האישה ששבה לחיים" הוא רומן מקסים ונוגע ללב על הזדמנות שנייה המגיעה אחרי אובדן וכאב. 

367 עמודים
מאנגלית: רחל פן
הוצאת פן וידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2022



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אורח באחוזת פארלי

אורח באחוזת פארלי / ריס בואן השנה היא 1941 ובאחוזת פארלי הממוקמת במחוז קנט באזור כפרי באנגליה חייל נופל אל מותו כשהמצנח שהיה ברשותו לא נפתח....