יום רביעי, 28 בדצמבר 2022

לייט

לייט / סיון קיש


עלילת הספר מתרחשת בישראל ונפתחת ברצח שהתרחש במערת הקבר שבירושלים שיש הטוענים כי בתוכה טמונים שרידיהם של ישו ובני משפחתו. הנרצח הוא ארכאולוג בשם בלייק פיטרסון אשר הגיע באישון לילה למערה על מנת למצוא הוכחות שיאפשרו לפענח האם השרידים אכן שייכים לישו. הרי שתגלית מסעירה כזו תביא לטלטלה עצומה בקרב הנוצרים.

הבלשית קתרין סמית' אשר פרשה ממשטרת רומא ובשנים האחרונות עובדת כחוקרת פרטית, מסכימה לקבל על עצמה את אבטחת קבוצת מדענים אשר הגיעה מארה"ב על מנת לחקור לעומק את השרידים במערת הקבר. אל קתרין מצטרף בעלה, הלוא הוא השוטר ריקרדו לומברדי. כמו כן, קתרין מגייסת לעזרתה את אנטוניו דלה טורה, פושע שחזר למוטב ושינה את חייו וזה הרבה בזכותה של אשתו טובת הלב בריג'יט אשר אף היא הצטרפה אליו למסעם לישראל. 

כבר בתחילת המסע, העניינים מתחילים לצאת משליטה. הארבעה יצטרכו להתמודד מול סכנות רבות. הם יפגשו אנשים אפלים וזדוניים, אבל גם כאלו שישיטו להם יד בעת צרה. גם טיפוס תימהוני למדי יכנס לתמונה. אותו טיפוס משום מה בטוח שבגלגול הקודם הוא היה לא אחר מאשר ישו. 

מה מצפה לחבורה מאיטליה בארץ הקודש? מה הסיפור של הבחור התימהוני והמוזר?ומי רצח את הארכאולוג? ומה הקשר של הטמפלרים לכל הסיפור? את כל התשובות תמצאו בספר: "לייט"! 

הספר כתוב בצורה קולחת ומעניינת, ואם קראתם את ספרייה הקודמים של סיון קיש תשמחו למצוא בספר החדש את אותן דמויות מוכרות, רק בשינוי מקום מפתיע במיוחד. עד כה עלילות ספריה בהתרחשו באיטליה ובעוד מספר ערים באירופה, ואילו הפעם התפאורה היא בעיקרה ירושלים ועל כן עולים בה נושאים של דת, אמונה והרבה רוחניות. 

אני אישית פחות בקטע של רוחניות ומצאתי את עצמי מתעניינת בעיקר בהתפתחויות שנגעו לחקירת הרצח של הארכאולוג שהוא למעשה היה הנרצח הראשון מבין רצף של מקרי רצח שעל חקירתם הופקדה קתרין סמית' שהוכיחה לא אחת את כישוריה. הפעם, היה עליה להתרגל לאופן הפעולה של המשטרה המקומית בישראל ואף לשתף איתם פעולה לשם השגת התוצאות הרצויות. 

כמו בספרים הקודמים, גם הפעם אהבתי את דמותה של קתרין סמית', דמות נהדרת, חדה, נחושה ובעלת כריזמה רבה. את דמויותיהן של אנטוניו ובריג'יט הרגשתי שדי מיציתי היות ואצלם אין כל כך חדש תחת השמש. שוב ריבים, התקף עצבים (של אנטוניו כמובן) , פיוס בין השניים וחוזר חלילה. ובריג'יט אמנם בגרה בגיל ואף הפכה לאם. אבל היא עדיין עקשנית מאוד ולעיתים אף חסרת אחריות. נראה כי המשפט יותר מזל משכל נאמר ממש לגביה. 

שורה תחתונה: ספר גדוש ברוחניות ובמרכזו: ארכאולוג נרצח מסיבה עלומה, וקתרין סמית' מגיעה מאיטליה בשביל לפענח את התעלומה! 

340 עמודים
עריכה: שלי לרמן
מרום הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...