יום ראשון, 25 בדצמבר 2022

המועדון של רוזה

 המועדון של רוזה / שרית גבאי


תכירו את ורד אשר כל סובביה מכנים אותה מאז ומתמיד: רוזה. היא עובדת סוציאלית במקצועה הנמצאת בתחילת שנות ה-40 לחייה והיא אמא יחידנית לשני בנים צעירים. לאורך השנים היא הייתה במערכת יחסים לא מוגדרת עם תומר, אבי ילדיה שעימו חלקה הורות משותפת וגם רגעים חטופים של תשוקה וחיבה. היא הייתה בטוחה שבשלב כלשהו הם יהפכו למשפחה, אבל לתומר היו תוכניות משלו וים אחד הוא החליט שגם הקשר הלא מוגדר ביניהם הגיע לסיומו. 

רוזה הייתה שבורה מעזיבתו. למזלה, יש לה חברות טובות המלוות אותה מגיל צעיר ותומכות בה ברגעי השפל. רוזה בוחנת את חייה וחוזרת אחורה בזמן לימי ילדותה בחיפה. היא נזכרת באדם, אהבת נעוריה הבלתי ממומשת שהיה חברה הטוב ביותר. רוזה מעולם לא חשפה בפניו את רגשותיה. היא פחדה לאבד את חברה הטוב וכעת, ברבות שנים חשה פספוס מהדהד. 

אולי עכשיו, שנים אחרי שנות נעוריה בהיותה אישה בוגרת ואמא לילדים, היא תעז לומר את כל אשר לא אמרה בזמנו. האם תעז ללכת עד הסוף עם האמת שלה? איך ישתנו חייה בעקבות היציאה הסופית של תומר מחייה? לאילו מסקרנות תגיע? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "המועדון של רוזה"! 

מאוד נהניתי לקרוא את הספר אשר כבר בתחילתו תפס אותי בזכות כתיבתו המעולה. העלילה מחולקת לשלוש מערכות ומועברת בגוף ראשון מפיה של רוזה אשר בשפה חדה וקולחת המתובלת בהומור, בוחנת את חייה לאורך השנים, חוזרת אחורה בזמן ונזכרת בתחנות שונות בחייה שעיצבו את גורלה. במסעה האישי שהינו כמו סרט נע, היא יוצאת לחפש תשובות ולמעשה מוצאת את עצמה. הספר מדבר על קשרי משפחה, מערכות יחסים וקשרי חברות שנשתמרו לאורך השנים והפכו למקור של כוח ועוצמה. 

הספר הוא מאוד ישראלי ונוסטלגי שיגרום לכם להרגיש שייכות. הוא משלב בתוכו אירועים שהתרחשו בהיסטוריה של ישראל ודמויות שונות ומגוונות מתוך הפסיפס הישראלי. כמו כן, מוזכרים בו מקומות נוסטלגיים מרחובותיה של ארצנו. את סיפורה המרתק של רוזה מלווים שירים ממיטב הקלאסיקות הישראליות. אני ממש ממליצה לסרוק את הברקוד המופיע בתחילת הספר ולהאזין לשירים תוך כדי הקריאה. זה יגרום לכם להרגיש חלק מהעלילה ובעיני הפלייליסט הנלווה הינו ערך מוסף נפלא המעצים את חוויית הקריאה. 

שורה תחתונה: את "המועדון של רוזה" מלווה פס קול ישראלי בניחוח של פעם המוסיף לעלילה הרבה יופי וטעם! 

260 עמודים
עורכת הספר: תרצה פלור
הוצאת שניר
שנת הוצאה: 2022 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...