יום שלישי, 10 בינואר 2023

כשפריז עצמה עיניים

כשפריז עצמה עיניים / רות דרואה


עלילת הספר המרתק הזה נעה על גבי שני צירי זמן. ציר הזמן הראשון מתרחש בפריז של תקופת מלחמת העולם השנייה, וציר הזמן השני מתרחש בארה"ב בסנטה קרוז של שנת 1953.

בפריז הכבושה של ימי המלחמה, שרה ובעלה דוד מנסים למצוא מחסה ולהימנע מלכידתם על ידי הנאצים בשל היותם יהודים. ידיד של דוד מחביא אותם בבניין נטוש, אבל מישהו כנראה הלשין לנאצים אודות מחבואם וכמו כל היהודים האחרים שנתפסו, השניים נלקחים לרכבות מסע אל עבר גורל אכזרי ובלתי נתפס. במצב של חוסר אונים וחוסר וודאות, שרה מקבלת החלטה הרת גורל וקשה מנשוא שעימה תחייה עד יומה האחרון. 

השנה היא 1953 ובסנטה קרוז מתגוררים ז'אן לוק עם אשתו שרלוט ובנם הצעיר, סם. עוד בטרם הסתיימה מלחמת העולם השנייה, ז'אן לוק ושרלוט החליטו לעזוב את פריז שמבית חם הפכה למקום קודר וזר. הם הותירו את כל קרוביהם מאחור והקימו את ביתם בארצות הברית. כל זכר לצרפת נותר בעברם והשניים גידלו את בנם כאמריקאי לכל דבר ואף לא לימדו אותו את השפה הצרפתית שהינה שפת אימם. 

חייהם בארה"ב היו מאוד טובים, מאושרים ושלווים. אבל אז, שוטרים מגיעים לביתם ולוקחים את ז'אן לוק לחקירה. ז'אן לוק מנסה לשמור על קור רוחו. הוא רוצה להאמין שהכל יהיה בסדר ושבקרוב מאוד הוא ישוב הביתה לאשתו ולבנו המודאגים. ז'אן לוק הרי לא עשה משהו רע. אין למשטרה במה להאשים אותו. אלא אם כן, הסוד הגדול שלו נחשף. 

מהו סודו של ז'אן לוק? מה הולך להתרחש בחייו ובחיי משפחתו הקטנה? את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "כשפריז עוצמת עיניים"! 

איזה ספר עוצמתי! תכינו את הטישו כי לא תצליחו להישאר אדישים לטלטלות שחוות הדמויות שבספר. הספר כתוב פשוט נפלא. העלילה סוחפת, מרגשת, עצובה וקורעת לב. הדמויות שבה יאלצו להתמודד מול החלטות קשות מנשוא והן יכנסו לכם עמוק ללב. העלילה מועברת באמצעות מספר נקודות מבט כשלכל נקודת מבט צבע הקול הייחודי לה, מה שהפך את חוויית הקריאה למרתקת במיוחד. 

הספר הכה מרגש מדבר על סודות משפחתיים ועל החלטות הרות גורל. הסיפור ממחיש את הכאב שאינו מרפא ואת הקשיים שעימם מתמודדים ניצולי השואה. המלחמה אמנם הגיעה לסיומה והעולם מנסה להתאושש מהתופת, אבל רבים הם אלו שנאלצים לחיות בצל החוויות הקשות שעברו ועם תוצאותיה הקשות של המלחמה. הם אמנם שרדו את הנורא מכל, אבל נפשם צולקה לעד. 

שורה תחתונה: רומן סוחף ונוגע ללב על יצר ההישרדות, תקווה ואהבה שעוצמותיה יכולות לרפא את מכאובי הגוף והנפש.

409 עמודים
מאנגלית: עידית שורר
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...