יום שני, 16 בינואר 2023

הנערה החדשה

הנערה החדשה / דניאל סילבה


דניאל סילבה חוזר בעוד ספר נהדר בכיכובו של האחד והיחיד: גבריאל אלון, מי שבתחילת דרכו היה רסטורטור של יצירות אומנות, מתנקש וסוכן מודיעין מוביל וכעת התקדם בסולם הדרגות עד שהגיע לראש הסולם ומונה לראש "המשרד" (המקבילה הבדיונית למוסד). אבל אלון לא מסתפק בלתת פקודות מאחורי שולחן משרד יפה. הוא ממשיך להיות בשטח היכן שנדרשת נוכחותו על פי ראות עיניו ופועל באומץ לב ובנחישות מאחורי הקלעים נגד ארגוני טרור שונים, על מנת שאזרחי ישראל ואזרחים ממדינות נוספות מסביב לעולם, יוכלו לישון בשקט ובבטחה.

הפעם, אחרי פעולה משגשגת על אדמת איראן, כשתוצאותיה עדיין נבחנות לעומק ובזהירות, אלון מוצא את עצמו מעורב מרצונו האישי במקרה חטיפה של בתו היחידה של השליט העתידי של ערב הסעודית. אותו יורש עצר העונה לשם חאלד, ביקש את עזרתו של אלון במציאת בתו בת ה-12. אלון שנמצא תמיד כמה צעדים קדימה מיריביו מבין כי שיתוף הפעולה הבלתי צפוי עם יורש העצר מערב הסעודית יכול להועיל בעתיד לישראל. הוא מחליט להסתכן ונוחת בערב הסעודית בכדי לפגוש בחאלד שמצטייר כמי שאמנם מעוניין לעשות שינוי של ממש במדינתו, אך, מאידך גם מתגלה כטיפוס פזיז ובלתי צפוי. 

האם גבריאל אלון הולך להצטער על החלטתו לשתף פעולה עם יורש העצר של ערב הסעודית? מי חטף את הילדה? ואיך כל הפרשה תסתיים? את כל התשובות תמצאו בספר המרתק: "הנערה החדשה"!

כמה חיכיתי לספר החדש של דניאל סילבה! אני מאוד אוהבת את אופן כתיבתו המעולה שמצליח לרתק אותי לאורך כל הספר. גם הפעם העלילה אשר נעה מסביב לעולם, הייתה מאוד טובה, תזזיתית, בלי רגע דל ומלאת אקשן, גם אם הפעם אלון בחר במשימה בלתי צפויה שלשם שינוי, ישראל אינה צד בה. בעלילתו הבדיונית, סילבה מתבסס גם על אירועים שאכן התרחשו במציאות. כך, רציחתו של עיתונאי סעודי בשגרירות באיסטנבול השתלבה בסיפור הבדיוני בצורה מוצלחת.

שורה תחתונה: דניאל סילבה חוזר עם עוד ספר מעולה בכיכובו של גבריאל אלון ואתה הולכים להתמוגג ממנו מהעמוד הראשון ועד לאחרון! 

396 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...