יום חמישי, 19 בינואר 2023

איזה עידן נפלא

איזה עידן נפלא / קיילי ריד


תכירו את אליקס צ'מברליין. היא נשואה למגיש חדשות ואמא לשתי בנות קטנות. לאליקס יש כישרון כתיבה שהפך אותה למשפיענית רשת והביא אותה להעביר הרצאות על העצמה נשית. היא מקבלת הרבה דברים בחינם וכבר יש לה תוכניות גדולות להמשך. אבל על מנת שתצליח לכבוש יעדים היא זקוקה לבייביסיטר עבור בנותיה. במיוחד עבור בתה בת השלוש, בראייר, ילדה פקחית, קופצנית ומלאת שאלות ותהיות שלאמה אין את הזמן והסבלנות להכיל. 

כך מגיעה לבית משפחת צ'מברליין אמירה, צעירה אפרו-אמריקאית בת 25 שעדיין לא החליטה מה היא רוצה לעשות בחייה. בעוד חברותיה מצאו משרות עם משכורת טובה וכל ההטבות הנלוות לה, אמירה מסתפקת במשרה החלקית שלה כקלדנית במקביל לבייביסיטר שהיא עושה לבתה של אליקס. אמירה די מרוצה מהעבודה שלה כי היא מאוד אוהבת את בראייר ונהנית מקרבתה. 

אבל אז בשעת ערב מאוחרת, מירה מקבלת שיחת טלפון מאליקס שמבקשת ממנה להוציא מהבית לכמה שעות את בראייר בשל תקרית המצריכה את התערבות המשטרה. אמירה עונה בחיוב ועוזבת מסיבה בשביל להגיע במהירות לאסוף את בראייר הקטנה. הן מעבירות את הזמן בנעימים בסופר השכונתי, עד שלקוחה חטטנית ואיש ביטחון חושדים בה שחטפה את הילדה שעימה. גבר ששהה בסופר צילם את כל התקרית והמליץ לאמירה להפיץ את ההתנהגות הגזענית שספגה. 

אמירה לא מעוניינת לפרסם את הסרטון. היא רק רוצה לשכוח מן המתרחש כמה שיותר מהר ולהמשיך בחייה. אבל מסתבר שלא כולם מסכימים עם החלטתה ואמירה תאלץ להתמודד עם שרשרת התפתחויות שתוביל אותה לקבל החלטות חשובות על עתידה. 

איך התקרית בסופר תשפיע על אמירה? תקראו את הספר ותגלו!

נהניתי מהספר ומאוד אהבתי את דמותה של אמירה, צעירה שנאלצת להתמודד עם גזענות ועם חוסר וודאות וחששות בנוגע לעתידה המקצועי. אהבתי את הקשר המיוחד והנוגע ללב שנרקם בינה ובין בראייר. גם אהבתי את ההתפתחויות בעלילה שהוסיפו עניין לסיפור. אמנם לקח לי מספר פרקים להתחבר לעלילה ולדמויותיה, אבל יש לציין כי הספר כתוב היטב וכלל לא הייתי מנחשת שמדובר בספר ביכורים. 

העלילה מועברת מנקודות המבט של שתי הדמויות המרכזיות בספר שהן אמירה ואליקס. בנוסף לקולן, שזורים בפרקים משפטים בצבע קולה של בראייר בת ה-3, ילדה מקסימה וכובשת שקולטת הרבה יותר ממה שהמבוגרים מסביבה חושבים. קולה הילדי, ההססני והתזזיתי של בראייר הוסיף רבות לעלילה ולאמינות הסיפור. 

הספר הוא מאוד רלוונטיי ומדבר על משפיעני רשת ועל כוחם של הרשתות החברתיות ושל דעת הקהל. כמו כן, עולים בספר נושאים כגון גזענות על שלל סוגיה וקשיי תעסוקה והכוונה מקצועית של צעירים שהופכים רשמית לבוגרים אשר חובת הפרנסה נתונה אך ורק עליהם. 

שורה תחתונה: "איזה עידן נפלא" הוא ספר ביכורים נפלא המדבר על משפיעני רשת וכוחן של הרשתות החברתיות, וגם על גזענות שעדיין קיימת, הן הגלויה לכל והן הסמויה מהעין. 

292 עמודים
גליה וורגן
הוצאת ידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...