יום חמישי, 13 באפריל 2023

צ'ילי

צ'ילי / טל פישר


עלילת הספר מתרחשת בהודו ומספרת את סיפורן של שתי נשים: דנה וקאלי. 

דנה היא ישראלית שהחליטה לעזוב את ישראל בעקבות הצעת עבודה שקיבל בעלה בהודו. היא למעשה הקפיאה את כל עיסוקיה, נפרדה מילדיה הבוגרים והותירה את כל שגרת חייה מאחור תוך כדי שהיא בונה את חייה בניו דלהי שבהודו, גם אם אין לה באמת עיסוק ובעלה הוא המפרנס היחיד עם עבודתו שבה הוא משקיע את כל כולו.

קאלי היא עוזרת הבית בביתה של דנה. היא התגוררה עם בעלה ושני ילדיה בכפר קטן ועברה לבדה לעיר הגדולה לצורכי פרנסה. היא הסתדרה עם מעסיקיה ומאחר ולא היה להם ילדים קטנים שצריך לטפל בהם, עבודתה הייתה קלה יחסית. הכל נראה שליו ורגוע הן אצל קאלי והן אצל דנה אבל אז קאלי נעלמה...

דנה מגלה שלא רק קאלי נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה. גם הלפטופ של דנה נעלם יחד איתה. לדנה כל העניין נראה מוזר ותמוה. למה עוזרת הבית עוזבת בלי לומר מילה? כמו כן, גם לא מתאים לה לגנוב דבר מה מהבית של מעסיקיה. לדעת דנה, משהו פה מאוד לא תקין והיא מחליטה ללכת בעקבות צעדיה האחרונים של קאלי ולגלות מה קרה לה.

האם תצליח לפתור את התעלומה? תקראו את הספר ותגלו!

הספר קצר וקולח ומתאר באותנטיות את תרבות הודו, המראות, המאכלים והמנהגים, מעמדי הקאסטות הנהוגים בהודו, ההבדלים העצומים בין חיי העשירים והעניים, בתי האנשים האמידים הסמוכים למבנים הרעועים שבהם גרים העניים. הייתי סקרנית בעיקר לגלות את התעלומה שמסתתרת מאחורי היעלמותה של קאלי, אך זו למעשה נחשפה ברובה בשלב מוקדם בקריאה.

מבעד לעיניה של דנה אנו נחשפים להודו כפי שעיניים ישראליות רואות אותה. העוני, הקשיים של תושביה, עם דגש על הנשים. דנה הגיעה להודו בעקבות רילוקיישן ממקום עבודתו של בעלה. היא ידעה כי היא על תקן הנלוות לסיפור שבו הבעל הוא הדמות המרכזית. אבל בחיפוש אחר קאלי היא מצאה את מקומה המרכזי בעלילה והצליחה ליצור לעצמה את הסיפור שלה. 

193 עמודים
עריכה ספרותית ועריכת לשון: זוהר גולדפרב
הוצאת ספרי ניב 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...