יום שבת, 8 באפריל 2023

הילדה האנגלייה האבודה

הילדה האנגלייה האבודה / ג'וליה קלי


עלילת הספר מתרחשת בליברפול ומספרת את סיפורה של ויו ביירן, צעירה ממשפחה קתולית אשר מוצאת את עצמה בסיטואציה סבוכה מאחר ונכנסה להריון מחוץ למסגרת הנישואים. הצעיר שעימו היא נפגשה הוא ג'ושוע לווינסון, יהודי שחולם להפוך למוסיקאי מצליח. בכדי למזער את הנזק, ויו וג'ושוע נישאים, אך ביום החתונה דרכיהם נפרדות כשג'ושוע מסכים לקבל כסף מאימה של ויו במטרה לעזוב ולהגשים את חלומו להפוך למוזיקאי מצליח. הוא נוטש את הוריו, אחותו ואת אשתו הטרייה וההרה ומחליט לנסות את מזלו בניו יורק. 

כעבור 5 שנים, ויו מגדלת לבד את מגי, בתה בת ה-4 שהפכה לילדה נמרצת, חייכנית ופיקחית. ויו מתגוררת עם הוריה הנוקשים שלא סלחו לה על החרפה שהטילה על משפחתם. מלחמת העולם השנייה פורצת וכומר המשפחה ממליץ לויו לפנות את מגי לאזור הכפרי בכדי להגן על חייה מפני הפצצות אפשריות בליברפול. ויו לא רוצה להיפרד מבתה. המחשבה לחיות הרחק ממנה היא בלתי נסבלת עבורה. 

בלחץ הוריה ובהמלצת אחותה הגדולה שאף היא נאלצת לשלוח את שלושת ילדיה הרחק ממנה, מגי מסכימה לאפשר לבתה לעלות לרכבת אשר תיקח אותה אל בית בכפר שבו הורי אומנה ישגיחו עליה. היא עושה זאת למרות הקושי העצום שבדבר במחשבה כי בכך תציל את חיי בתה האהובה. 

האמנם? האם ההחלטה הקשה שקיבלה הייתה הנכונה? את התשובה לכך תמצאו ברומן ההיסטורי הסוחף: "הילדה האנגלייה האבודה"! 

מאוד נהניתי מקריאת הספר שהיה מרתק בעיני. הכתיבה מאוד טובה, סוחפת וקולחת. לכתיבתה הנהדרת של הסופרת כבר נחשפתי בספר "האור מעל לונדון". גם הפעם היא הצליחה לרקום עלילה אשר שומרת על עניין לכל אורכה. אני אוהבת רומנים היסטוריים אשר עלילתם מתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה וגם הספר הזה הצליח לרתק אותי לסיפור שטומן בחובו החלטות משנות חיים שאנשים נאלצו לקבל בתקופות קשות בהיסטוריה. 

עלילת הספר הועברה מנקודות המבט של ויו ושל ג'ושוע ותיארה את כל אשר חוו השניים בימי המלחמה וגם קצת לפניה בשנים שבהם הכירו. אהבתי את דמותה ויו, צעירה שאמנם בעקבות החלטה נמהרת מצאה את עצמה בסיטואציה מורכבת, אבל היא גילתה אומץ ונחישות וגידלה את בתה באהבה עצומה. אותה אהבה שמעולם לא קיבלה מהוריה שהעדיפו את אחותה הגדולה ואילו ממנה התעלמו ואף התעמרו בה. 

הסופרת ביססה את עלילת ספרה על אירועים היסטוריים כדוגמת מבצע החלילן מהמלין אשר החל באנגליה בשנת 1939 ובו פונו מעל מיליון וחצי ילדים וקשישים חסרי ישע לאזורים כפריים במטרה להגן עליהם מפני ההפצצות בערים המרכזיות. אותם הורים נאלצו לקבל החלטה קשה מנשוא ולהרחיק מעליהם את היקר להם מכל. אך, הם עשו זאת בחושבם על שלום יקיריהם. 

שורה תחתונה: "הילדה האנגלייה האבודה" הוא רומן היסטורי נוגע ללב המדבר על החלטות קשות בזמנים קשים. 

474 עמודים
מאנגלית: אילן פן
הוצאת פן וידיעות ספרים 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...