יום שבת, 15 באפריל 2023

מאה השנים של לני ומרגו

מאה השנים של לני ומרגו / מריאן קרונין


העלילה מספרת את סיפורה של לני, נערה בת 17 החולה במחלה סופנית ומאושפזת במחלקת "מאי" בבית החולים. לני לא מאפשרת למצבה הרפואי להעכיר את רוחה. היא צעירה תוססת, חייכנית, מלאת קסם ובעלת חוש הומור. במחלקה הסמוכה למחלקה של לני מאושפזת מרגו, קשישה בת 83 הסובלת מבעיות בליבה.

בבית החולים נפתח חדר אומנות אשר בו חברותם של לני ומרגו מתעצמת. הן מחליטות לאחד את גילן וליצור ציורים וסיפורים ממאה שנות קיומן יחד. המפגשים בחדר האומנות לוקחים אותנו לסיפוריהן האישיים של לני ומרגו. לני משתפת את מרגו בפרטים אודותיה וגם מעבירה זמן בכנסיית בית החולים, שם הכומר ארתור זוכה לנוכחותה המתמדת ולומד להעריך את קסמה של הצעירה.

מרגו מפליגה אחורה בזמן ומשתפת את לני בחייה. וכך, אנו מתוודעים למרגו הצעירה, הבוגרת והמבוגרת , לחוויותיה לאורך השנים, לחברויות שיצרה, לרגעים שוברי לב וגם לרגעים מאושרים. 
זהו רומן ביכורים שובה לב הכתוב היטב ומדבר על אובדן, חברות, אהבה ונחמה. הספר יגרום לכם להזיל דמעה אבל גם לחייך לא מעט. 

זהו סיפורן הנוגע ללב של לני ומרגו. האחת צעירה שלא תזכה להאריך ימים והשנייה קשישה שימיה ספורים. נסיבות חייהן חיברו בין השתיים שהתפתחה ביניהן חברות מיוחדת במינה. הן היוו נחמה האחת לשנייה והפכו את התקופה העצובה בחייהן למעט פחות עצובה. דמותה של לני הייתה כל כך מיוחדת ומלאת קסם. מחשבותיה ואמרותיה היו לרוב מתובלות בהומור ואישיותה הכובשת הצליחה לחדור לליבם של הסובבים אותה. אורה קרן על כל מי שדרכו פגשה בדרכה.

שורה תחתונה: רומן ביכורים רגיש ומיוחד אשר טומן בחובו סיפור מריר מתוק על חברות בלתי שגרתית שתגרום לכם לדמוע ולחייך בו זמנית. 

316 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...