יום שני, 3 באפריל 2023

הגורם הבלתי סביר

הגורם הבלתי סביר / מיכל לוי-שלו


תכירו את רב פקד שולי ברזני. בעצם, אם קראתם את הספר "ידי הכובסת" כבר יצא לכם לקרוא על החוקר השרמנטי הזה. שולי מאוד טוב במה שהוא עושה. הוא חוקר יסודי, חד ונחוש שלא עושה לעצמו הנחות. הצוות שלו ביאחב"ל מאוד מאוחד ואחת הסיבות לכך היא אישיותו מלאת הקסם. בניגוד להצלחותיו בפן המקצועי, בחייו האישיים הוא עדיין לבד. אוטוטו הוא בן 38 וגיל 40 כבר נושף בעורפו ומזכיר לו שהפרטנרית שלו לחיים עדיין לא הופיעה.

אבל עד שימצא את האחת, שולי מקבל לידיו תיק חקירה מאתגר במיוחד. כשסרקופג שהוא ארון קבורה קדום, המריא מישראל ונחת בניו יורק, במכונת השיקוף של שדה התעופה מתגלה בתחתית הסרקופג שק ובתוכו טמונים עצמות אדם. הסרקופג מוחזר ארצה במהרה ומיד נפתחת חקירה. על שולי וצוותו לגלות למי שייכת הגופה ומי קבר אותה במקום כל כך לא צפוי ולמה. 

שולי לא מבין דבר וחצי דבר בארכיאולוגיה, אבל החקירה עליה הוא ממונה תאלץ אותו לקחת קורס מזורז במונחים ארכיאולוגיים והוא עומד במשימה כמו גדול. החקירה מתגלה כמאתגרת במיוחד ושולי נחוש לפענח את התיק הזה ויהי מה. במהלך החקירה המתנהלת בקצב שלה, שולי גם מחליט לתת צ'אנס לאהבה בתקווה כי הפעם ימצא את האחת שנועדה להישאר לצידו לעד. זה לא פשוט עבורו להוריד את כל המגננות. אבל זה עוד יותר לא פשוט בשבילו להישאר לבד ולדרוך במקום בעוד שכל הסובבים אותו כן הצליחו לנווט קדימה את חייהם האישיים.

האם שולי וצוותו יצליחו לפענח את סודות הסרקופג? ומה עם האהבה בחייו של שולי, האם הוא ימצא את האחת או שמא נגזר עליו להישאר לבד? את כל התשובות תמצאו בספר המשובח: "הגורם הבלתי סביר"! 

איזה ספר נהדר. פשוט וואוו! נהניתי מכל רגע ומצאתי את עצמי מרותקת לעלילה מתחילתה ועד סופה. העלילה פשוט מעולה, מותחת, קולחת וסוחפת. העובדה שאין לי כל ידע בארכיאולוגיה בכלל לא משנה כאן. עם חוקר מקסים ושרמנטי כמו שולי שלומד לאט ובטוח את כל ההגדרות בתחום הארכיאולוגיה כל הפרטים ברורים ונהירים. מזמן לא קראתי ספר שהצליח לסחוף אותי כל כך. 

לצד הסיפור הבלשי המצוין, ניתנה גם במה לחייו האישיים של שולי. דמות שככל שקוראים אודותיה יותר, כך נכבשים בקסמה. הספר הינו ספר שני בסדרת הספרים בכיכובו של רב פקד שולי ברזני. הספר הראשון בסדרה היה "ידי הכובסת", ספר שגם נהניתי ממנו אבל לדעתי "הגורם הבלתי סביר" הצליח להתעלות על הספר הראשון. למרות שמדובר בספר מתוך סדרת ספרים, ניתן לקרוא אותו גם כספר יחיד היות וכל ספר עוסק בחקירה אחרת. שאפו ענק לסופרת. אני כבר מחכה לספר הבא. 

שורה תחתונה: כשרב פקד שולי ברזני חוקר במרץ ובלי לנוח, יש סיכוי טוב שתיק החקירה יגיע לפיענוח! 

381 עמודים
עורכת הספר: תמר ביאליק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...